Please use this identifier to cite or link to this item: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/219
Title: Методологічні та практичні аспекти розкриття сутності страхового продукту
Other Titles: METHODOLOGICAL AND PRACTICAL ASPECTS OF REVEALING OF INSURANCE PRODUCT ESSENCE
Authors: Губар, Олександра Євгенівна
Keywords: страховий продукт;insurance product;страхова діяльність;insurance activity;страхові операції;insurance operations;страхові премії;insurance premium;бізнес-процеси;business processes;страховий портфель;insurance portfolio;економічна ефективність страхового продукту;economic efficiency of insurance product
Issue Date: Oct-2017
Publisher: "Молодий вчений"
Abstract: Здійснене дослідження теоретичних та практичних аспектів розуміння сутності поняття «страховий про- дукт». Запропонований авторський підхід до розкриття сутності поняття «страховий продукт» з погляду таких предметних площин діяльності страховика: стратегія компанії, технології бізнес-процесів, страхо- вий захист, документарне забезпечення страхового продукту, фінанси. Страховий продукт представлено як основну категорію страхування, яка має безпосередній вплив на фінансові результати страховика, споживчий капітал торгової марки компанії та її ринкову вартість. Отримані результати дослідження доцільно використати при формуванні вітчизняного страхового законодавства.
This article is dedicated to comprehensive investigation of the essence of the notion “insurance product” in transformational conditions of national insurance legislation adaptation to international guidelines of financial accountancy. The object of the research is theoretical and methodological approaches and practical experience of the notion “insurance product” understanding. The objective of the article is to practise contemporary methodological approaches to identify the notion of “insurance product”, which take into consideration insurers’ experience and international guidelines. The profoundly carried out study has singled out theoretical and practical aspects of the understanding of the notion “insurance product” and revealed considerable differences between scientific point of view and insurance business practice. Suggested author’s approach for revealing of the notion “insurance product” has been grounded on the different aspects of insurer’s activities, such as company strategy, business processes technologies, insurance defense, insurance product documentary supply, finances. All theoretical statements are appropriately illustrated by concrete material and prove that the notion “insurance product” is rather meaningful. Firstly, the insurance product is a network of mutually agreed company business processes, which are aimed to fulfil insurance protection in case of insured accident. Insurance conditions are formed by unique consumer’s qualities of the insurance product and give possibilities for balanced and diverse insurance portfolio. As a result, the insurance product is presented as the main category of insurance, which has a strong influence on financial results of the insurance agent, company brand mark consumer’s fund and its market value.
URI: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/219
ISSN: 2304–5809 (Print)
2313–2167 (Online)
Volume: 10 (50)
Issue: 10 (50)
First Page: 862
End Page: 870
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
№10 (50) - 5.pdfМЕТОДОЛОГІЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗКРИТТЯ СУТНОСТІ СТРАХОВОГО ПРОДУКТУ3.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.