Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4817
Title: Особистісна рішучість і особливості її прояву в учнів 8-17 років в процесі навчально-фізкультурної діяльності
Other Titles: Personal determination and features of its manifestation in 8-17-year-old students in the process of educational and physical cultural activities
Authors: Артюшенко, Андрій Олександрович
Ягодін, Сергій Анатолійович
Субота, Вікторія Володимирівна
Keywords: фізичний розвиток;особистісна рішучість;вольовий розвиток;вольові якості;personal determination;volitional development;volitional qualities;physical development
Issue Date: 2024
Publisher: Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Фізико-математичні науки», Серія «Техніка»)
Abstract: У статті висвітлено взаємозв’язок прояву вольових якостей з фізичним розвитком та уточнена сутність поняття «особистісна рішучість». Показано, що поняття «особистісна рішучість» змикається з проблемою вольового розвитку людини. В результаті теоретичного аналізу проблеми волі можна впевнено говорити, що в основі вольової поведінки знаходиться прийняття людиною в результаті складної інтелектуальної роботи рішення про дію. Саме прийняття рішення в результаті «боротьби мотивів» є проявом особистісної рішучості, проявом волі. Таким чином, позитивно сформовані вольові якості, та їх прояв у процесі практичної діяльності є запорукою успішного освітнього процесу. Проаналізовано погляди науковців щодо сутності поняття «воля», «вольові якості» у психологічному, педагогічному аспектах; наголошується на значенні навчально-фізкультурної діяльності щодо їх особливостей формування. Зроблено висновки про те, що у процесі організації освітнього процесу з дітьми, педагогам слід ураховувати зміст, форми та методи виховної роботи, а також інтереси та бажання школярів. Акцентується увага, що саме систематична, напружена і успішна діяльність з поступовим підвищенням труднощів, приростом особистісних досягнень є основою для вольового розвитку учнів загальноосвітньої школи. Констатовано, що прийняття рішення в результаті «боротьби мотивів» є проявом особистісної рішучості, проявом волі. Прийняття рішення про дію в результаті роздумів і подумкового аналізу зовнішніх і внутрішніх умов досягнення мети, її значущості для суб’єкта є основною функцією волі. В нашому розумінні воля і особистісна рішучість – це одне й те ж. Прояви особистісної рішучості пов’язуються з вольовими якостями людини. Перспективними є такі напрямки подальшої роботи: вивчення інших складових особистісної рішучості (теоретична, психологічна готовність до діяльності, мотивація, інтелект, моральні якості) та їхнього значення для вольового розвитку людини, для формування здатності до прийняття розумних рішень про власні дії в конкретних ситуаціях навчальнотренувальної діяльності.
The article highlights the relationship between the manifestation of strong-willed qualities and physical development and specifies the essence of the concept of "personal determination". It is shown that the concept of "personal determination" is connected with the problem of willful development of a person. As a result of the theoretical analysis of the problem of will, we can confidently say that the basis of volitional behavior is a person's decision to act as a result of complex intellectual work. Making a decision as a result of a "struggle of motives" is a manifestation of personal determination, a manifestation of will. Thus, positively formed volitional qualities and their manifestation in the process of practical activity are the key to a successful educational process. The views of scientists regarding the essence of the concept of "will", "willed qualities" in psychological and pedagogical aspects have been analyzed; emphasis is placed on the importance of educational and physical activity in relation to their formation features. It was concluded that in the process of organizing the educational process with children, teachers should take into account the content, forms and methods of educational work, as well as the interests and wishes of schoolchildren. Emphasis is placed on the fact that it is systematic, intense and successful activity with gradually increasing difficulties and an increase in personal achievements that is the basis for the volitional development of secondary school students. It was established that making a decision as a result of a "struggle of motives" is a manifestation of personal determination, a manifestation of will. Making a decision to act as a result of reflection and mental analysis of the external and internal conditions for achieving the goal, its significance for the subject is the main function of the will.In our understanding, will and personal determination are one and the same. Manifestations of personal determination are associated with willpower of a person. The following directions of further work are promising: the study of other components of personal determination (theoretical, psychological readiness for activity, motivation, intelligence, moral qualities) and their importance for the willful development of a person, for the formation of the ability to make reasonable decisions about one's own actions in specific educational situations training activity.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4817
ISSN: 2786-6025 (online)
DOI: 10.52058/2786-6025-2024-3(31)-440-449
Issue: 3(31)
First Page: 440
End Page: 449
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3(31) Наука і техніка (1).pdf2.34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.