Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/564
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗахарова, Оксана Володимирівна-
dc.contributor.authorОніпко, А.Ю.-
dc.contributor.authorАртьомов, Дмитро Юрійович-
dc.date.accessioned2019-06-01T08:17:15Z-
dc.date.available2019-06-01T08:17:15Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/564-
dc.description.abstractРозглянуто теоретичні аспекти та практичний досвід впровадження в діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування системи управління якістю послуг, орієнтовану на підвищення результативності роботи державних органів, посилення уваги запитам населення. Визначено основоположні завдання та переваги системи управління якістю послуг.uk_UA
dc.description.abstractThe necessity and relevance of the implementation of the quality management system of administrative and management services, which are provided to the population by state and regional authorities, is substantiated. The article considers the advanced practical experience of introducing the system of quality management of services into the activities of state and local government bodies, aimed at improving the performance of state bodies and increasing attention to the needs of the population. The fundamental tasks of an effective quality management system for administrative and management services that are provided to the public are defined. The main advantages that society will receive from the development and implementation of the quality management system of administrative and management services are formulated. Concretized the most acute problems that are observed in the provision of public services by the authorities. The main directions of increasing the efficiency of providing services to the population by regional and state authorities are substantiated-
dc.description.abstractОбоснована необходимость и актуальность внедрения системы управления качеством административно-управленческих услуг, которые предоставляются населению органами государственной и региональной власти. Рассмотрен передовой практический опыт внедрения в деятельность органов государственной власти и местного самоуправления системы управления качеством услуг, ориентированной на повышение результативности работы государственных органов, усилении внимания потребностям населения. Определены основополагающие задачи эффективной системы управления качеством административно-управленческих услуг, которые оказываются населению. Сформулированы основные преимущества, которые получит общество от разработки и внедрения системы управления качеством административно-управленческих услуг. Конкретизированы наиболее острые проблемы, которые наблюдаются в сфере предоставления органами власти услуг населению. Обоснованы основные направления повышения эффективности предоставления органами региональной и государственной власти услуг населению-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСоціально-економічний розвиток регіонів в контексті міжнародної інтеграціїuk_UA
dc.subjectякість послугuk_UA
dc.subjectсистема управління якістюuk_UA
dc.subjectстандарт якостіuk_UA
dc.subjectмісцеве самоврядуванняuk_UA
dc.subjectрегіональні органи владиuk_UA
dc.subjectquality of services-
dc.subjectquality management system-
dc.subjectquality standard-
dc.subjectlocal government-
dc.subjectregional authorities-
dc.titleВпровадження системи управління якістю управлінських послуг, що надаються населенню регіонуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume1-
dc.citation.issue29(18)uk_UA
dc.citation.spage17uk_UA
dc.citation.epage23uk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Захарова, Оніпко (1).pdf307.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.