Please use this identifier to cite or link to this item: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/82
Title: Визначення продуктивності нагнітаючих вентиляторів системи автоматичної вентиляції кузова автомобіля
Authors: Тригуб, Оксана Анатоліївна
Тарандушка, Людмила Анатоліївна
Загубинога, Владислав Віталійович
Keywords: системи вентиляції повітря;акумулювання теплової енергії;комфорт та безпека автомобіля
Issue Date: 2018
Publisher: Вісник Вінницького політехнічного інституту
Abstract: Усім водіям і пасажирам відома проблема нагрівання повітря та елементів салону автомобіля, ко-ли він знаходиться на відкритій парковці в літню пору року. Влітку в сонячну погоду автомобіль та його салон можутьнагріватись більш ніжна 30°С, в порівнянні з температурою навколишнього середовища. В таких температурних режимах транспортування людей неможливе, так як людина може отримати тепловий удар, що призведе до втрати працездатності або летального випадку. Зазвичай такі проблеми вирішуються встановленням в автомобілі додаткових систем клімат-контролю. Щобизабезпечити необхідні показники температури в салоні автомобіля застосовують системи кондиціонування повітря. Однак найвагомішим недоліком таких систем є те, що всі вони працюють лише іззапущеним двигуномвнутрішнього згорання і абсолютно не дієздатні, коли автомобіль знаходиться на парковці. Доки автомобіль перебуває на парковці, його двигун вимкнений і система кондиціонування не може забезпечити вентиляцію і підтримання комфортної температури. Для вирішення такої проблеми, автори розробили незалежну від двигуна внутрішнього згорання ав-томатичну систему вентиляції кузова, що працює на сонячних батареях. Для забезпечення ефекти-вності роботи такої системи, повітря, що виводиться з салону не повинно встигати нагріватися до температур не комфортних для людини. Це має забезпечуватись необхідною продуктивністю вен-тиляторів, що відводять нагріте повітря із салону. Розроблено математичну модель для розрахунку продуктивності нагнітаючих вентиляторів системи автоматичної вентиляції кузовів автомобілів будь-якої конструкції. На основі поданої моделі проведено розрахунки для визначення продуктивності вентиляторів для вентиляції кузова типу КУНГ. Визначено, що продуктивність вентиляторів залежить головним чином від площ поверхонь кузова та географічного розташування.
All drivers and passengers are aware of the heating air and car elements in the car’s cabin when it is on the open car park in the summer season. In summertime, when the weather is sunny, the car and its cabin can be heated by more than 30 °С, compared to ambient temperatures. In such temperature modes, transportation of people is not possible, as a person can get a heat stroke, which will result in loss of working capacity or a fatal case. Usually such problems are solved by in-stalling additional climate control systems in the car. To provide the necessary temperature indicators in the car cabin, airconditioning systems are used. However, the most important disadvantage of such systems is that they all work only when the engine is started and absolutely not capable when the car is in the parking lot.While the car is parked, its engine is off and the air conditioning system cannot provide ventilation and maintain a com-fortable temperature. To solve this problem, the authors developed an autonomous solar-powered cabin ventilation system independent of the engine. To ensure the effectiveness of such a system, the air coming out of the cabin should not be able to heat up to temperatures not comfortable for humans. This should be ensured by the necessary performance of the fans, which remove the heated air from the cabin. A mathematical model for calculating the performance of inlet fans in the sys-tem of automatic cabin ventilation is devised in the article. The shape of the cabin can be of any construction. On the basis of the presented model, the calculations to determine the performance of ventilators were performed for ventilation KUNGtype cabin. It has been determined that the performance of the fans depends mainly on the area of the cabin surfaces and the geographical location.
URI: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/82
ISSN: 1997-9266
Volume: 4
Issue: 139
First Page: 95
End Page: 102
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФКТМД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вісник ВНТУ.pdfНакова стаття346.27 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.