Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1209
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКоломицева, Олена Віталіївна-
dc.contributor.authorБоковня, Анжеліка Олегівна-
dc.contributor.authorБурцева, Тетяна Іванівна-
dc.date.accessioned2020-09-03T14:32:39Z-
dc.date.available2020-09-03T14:32:39Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1209-
dc.description.abstractВикористання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підпри- ємств створює відповідні умови і механізми, які стимулюватимуть інноваційну діяльність та впро- вадження її результатів у господарчу практику підприємств. У статті розглянуто одну з найсучас- ніших і, на нашу думку, одну з найбільш прийнятних за сьогоднішніх умов технологій використання наявного потенціалу, яким є людський інтелект. Технологія краудсорсингу ґрунтується на застосу- ванні групового інтелекту, принципах самовираження і самореалізації особистості й придатна для вирішення важливих завдань соціально-економічного розвитку підприємств, у тому числі інновацій- них. Передумовою використання краудсорсингу як чинника успішного інноваційного розвитку підпри- ємств є поширення сучасних інформаційних технологій і можливість їх застосування учасниками інноваційних процесів. В умовах недостатнього фінансового забезпечення інноваційних процесів кра- удсорсинг може стати дієвим засобом створення і комерціалізації інноваційної продукції без значних вкладень економічних ресурсів.uk_UA
dc.description.abstractToday the improvement of economic circumstances in Ukraine should be based on renewal and modernization processes, on creating new innovative solutions, that will increase the competitiveness of domestic companies and the country in general. The world experience shows, that innovations are considered as the most important catalyst of long-term economic development of companies and the main factor that helps to keep sustained positions in the processes of globalization. Those countries, that have an extensive innovative infrastructure and appropriate financial, legal and information resources, are the leaders of technological, social and economic development. Disproportions in the development of institutional environment show, that the future of national economy significantly depends on the dynamics of knowledge development as the most stable source. The mobilization of intellectual potential based on modern technologies, including marketing ones, can become an effective factor in innovative development of companies. The crowdsourcing is one of effective technologies in the system of marketing communications. Crowdsourcing technology is based on the use of group intelligence, principles of individual self-expression and self-realization and it can be applied to solve important tasks in social-economic development of companies, including innovative ones. In the conditions of low financial support of innovative processes the crowdsourcing can become a powerful tool to create and commercialize innovative products without a significant investment of economic resources.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університетуuk_UA
dc.subjectінноваційний розвитокuk_UA
dc.subjectінноваціїuk_UA
dc.subjectінноваційна продукціяuk_UA
dc.subjectмаркетинг інноваційuk_UA
dc.subjectмаркетингові комунікаційні технологіїuk_UA
dc.subjectкраудсорсингuk_UA
dc.subjectгруповий інтелектuk_UA
dc.subjectinnovative developmentuk_UA
dc.subjectinnovationuk_UA
dc.subjectinnovative productsuk_UA
dc.subjectinnovation marketinguk_UA
dc.subjectmarketing communication technologiesuk_UA
dc.subjectcrowdsourcinguk_UA
dc.subjectgroup intelligenceuk_UA
dc.titleВикористання маркетингових комунікаційних технологій в інноваційному розвитку підприємствuk_UA
dc.title.alternativeThe use of marketing communicative technologies in companies innovative developmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume2uk_UA
dc.citation.issue42uk_UA
dc.citation.spage5uk_UA
dc.citation.epage13uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.2.42.2016.120081-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
120081-255623-1-SM.pdf411.73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.