Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1231
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗахарова, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-09-07T07:14:27Z-
dc.date.available2020-09-07T07:14:27Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1231-
dc.description.abstractОбґрунтовано доцільність діагностики внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця. Запропоновано показники діагностики внутрішньої складової привабливості бренда роботодавця. Визначено кількісні межі значень кожного з обраних показників для обґрунтування ступеня привабливості бренда – високої, середньої або низької.uk_UA
dc.description.abstractThe aim is to develop a methodology of diagnostics of internal component of the attractiveness of the employer brand. The scientific novelty of this work consists a list of indicators of internal diagnostic component of the employer brand; quantitative determination for each of the offered indicators of borders of values in relation to the degree of attractiveness of the employer brand. The application of this worked out methodology will allow evidently to define the degree of attractiveness of the employer brand, which proposed three options – high, middle or low. These indicators were attributed nine indicators: turnover ratio retirement, staff stability factor, the factor of stability of personnel, the average age of employees, the level of staffing of the enterprise personnel, the rate of ROI (Return of investment), turnover rate prospective employees, productivity growth, earnings growth company. The choice of these indicators was related to the necessity of complex description of all personnel management's aspects. For every choicen indicators in this work decoding of semantic loading of possible quantitative values was conducted. Attention was paid to the maximum values of indicators, the approach which will negatively affect at work of enterprise and internal constituent of the employer brand. Further researches must be sent to the ground of concrete measures on the increase of internal component of the attractiveness of the employer brand, ground of indicators and expansion of amount of indicators of such estimation external constituent.uk_UA
dc.description.abstractОбоснована целесообразность диагностики внутренней составляющей привлекательности бренда работодателя. Предложены показатели диагностики внутренней составляющей бренда работодателя. Определены количественные границы значений каждого показателя для обоснования степени привлекательности бренда – высокой, средней или низкой.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСоціально-трудові відносини: теорія та практикаuk_UA
dc.subjectбренд роботодавцяuk_UA
dc.subjectіміджuk_UA
dc.subjectпідприємствоuk_UA
dc.subjectперсоналuk_UA
dc.subjectуправління персоналомuk_UA
dc.subjectпоказники оцінкиuk_UA
dc.subjectступінь привабливостіuk_UA
dc.subjectдіагностикаuk_UA
dc.subjectemployer branduk_UA
dc.subjectimageuk_UA
dc.subjectthe companyuk_UA
dc.subjectpersonneluk_UA
dc.subjecthuman resource managementuk_UA
dc.subjectindicators of evaluationuk_UA
dc.subjectthe degree of attractivenessuk_UA
dc.subjectdiagnosticsuk_UA
dc.titleДіагностика внутрішньої складової привабливості бренда роботодавцяuk_UA
dc.title.alternativeDiagnosis of internal appeal constitutes employer branduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue2(10)uk_UA
dc.citation.spage62uk_UA
dc.citation.epage70uk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
256_pages_deleted.pdf636.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.