Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1271
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГречуха, Леся Олександрівна-
dc.contributor.authorСтрюкова, Любов Миколаївна-
dc.date.accessioned2020-09-07T14:16:40Z-
dc.date.available2020-09-07T14:16:40Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2304-5809-
dc.identifier.issn2313–2167 (online)-
dc.identifier.urihttp://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2020/2/85.pdf-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1271-
dc.description.abstractУ статті розглядається специфіка звернення до доступних Інтернет ресурсів, їх використання як у групових аудиторних, індивідуальних заняттях з англійської мови, так й для самостійної роботи по вдосконаленню навичок письма, прослуховування англомовних текстів. Наводяться приклади та аналізується специфіка окремих корисних для навчання та викладання англійської лексики та граматики мережевих ресурсів. Добірка орієнтована, з одного боку, на дітей старшого шкільного віку та на студентів, які бажають підвищити рівень своєї мовної підготовки, а іншого боку, - на вчителів та викладачів англійської мови, які зацікавлені у тому, щоб зробити процес навчання ефективнішим та більш сучасним. Дібрані ресурси розділені на групи, відповідно до тих навичок, на розвиток та удосконалення яких, вони направлені.uk_UA
dc.description.abstractThis article deals with the Internet resources that can be used for effective learning and teaching English. Nowadays, modern technologies have already become an inseparable part of the pupils and students’ reality. They use them everywhere preferably for communication and playing games but not for learning or strengthening knowledge. So teachers are able to recommend their students to deal with these devices in studying for practicing new vocabulary, fastening grammatical rules, and developing listening abilities. In the article we offer the sites where both students and teachers may find out creative and catching exercises, brain games, and the other marvelous activities. They all should make the process of studying grammar, phonetics and vocabulary faster, more interesting, and more modern. The sites presented in the paper have been tested for a long time at group and individual English lessons. And we have got positive outcome. All the resources given here are free and easy-to-use. The paper not only enumerates the handy services but also describes their operating peculiarities, gives practical advices how to use their tests and exercises, what skills to train on each site and with which tasks. We pointed out even the age levels of the students whom those services are suitable to. Selected resources are divided due to the skills they are oriented to develop or fasten. For reinforcing English words and word combinations www.vocabulary.com, www.freerice.com are recommended to use. To fasten knowledge of English grammar it is preferable to deal with www.e-grammar.org. But it is not for those who have elementary knowledge of English. To deal with it a student should be at least at the secondary language level. And www.esl-lab.com, www.eslfast.com, www.lyricstraining.com, www.listenaminute.com, www.dailyesl.com are suited for training listening skills and language understanding. If you are eager to make your own flashcards with particular vocabulary or grammar phenomena www.quizlet.com is right up your alley. On this very site you can also find the ready-made flashcards and use them for free. To practice all kinds of skills on the same platform you will visit www.agendaweb.org, www.englishpage.com, www.englisch-hilfen.de/enuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherМолодий вченийuk_UA
dc.subjectанглійська моваuk_UA
dc.subjectІнтернет ресурсuk_UA
dc.subjectаудіюванняuk_UA
dc.subjectрівень володіння мовиuk_UA
dc.subjectпоповнення словникового запасуuk_UA
dc.subjectлінгводидактичне джерелоuk_UA
dc.subjectEnglish languageuk_UA
dc.subjectInternet recoursesuk_UA
dc.subjectoral comprehensionuk_UA
dc.subjectlanguage leveluk_UA
dc.subjectvocabulary updatinguk_UA
dc.subjectlinguodidactic sourceuk_UA
dc.titleІнтернет ресурси як ефективне лінгводидактичне джерело: оглядовий аналізuk_UA
dc.title.alternativeInternet as an effective linguodidactic source: general reviewuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue2(78)uk_UA
dc.citation.spage408uk_UA
dc.citation.epage412uk_UA
dc.identifier.doi10.32839/2304-5809/2020-2-78-85-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гречуха-Стрюкова.doc146.5 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.