Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1813
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorП'янзін, Сергій Дмитрович-
dc.date.accessioned2021-02-18T11:01:29Z-
dc.date.available2021-02-18T11:01:29Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1813-
dc.description.abstractСтаття присвячена дослідженню динаміки прикордоння інтелектуального поля на прикладі взаємовідносин французької історіографічної школи «Анналів» і філософії історії. Особлива увага приділяється діалектиці динаміки й статики міждисциплінарного прикордоння історії, філософії історії та історії філософії.uk_UA
dc.description.abstractArticle is devoted to the dynamics of the borderland intellectual field by the example relationships of French school of historiography «Annals» and the philosophy of history. Particular attention is paid to the dialectics of dynamics and statics interdisciplinary the borderland history, philosophy of history and the history of philosophyuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГуманітарний вісник ЧДТУ. Серія: Філософські наукиuk_UA
dc.subjectінтелектуальне полеuk_UA
dc.subjectкордони інтелектуального поляuk_UA
dc.subjectісторіяuk_UA
dc.subjectфілософія історіїuk_UA
dc.subjectісторія філософіїuk_UA
dc.subjectintellectual fielduk_UA
dc.subjectborders of the field of intellectualuk_UA
dc.subjecthistoryuk_UA
dc.subjectphilosophy of historyuk_UA
dc.subjecthistory of philosophyuk_UA
dc.titleДинаміка прикордоння інтелектуального поляuk_UA
dc.title.alternativeDynamics the borderland intellectual fielduk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume19uk_UA
dc.citation.issue3uk_UA
dc.citation.spage15uk_UA
dc.citation.epage23uk_UA
Appears in Collections:Число 19. Вип. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зміст.pdf228.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Пьянзин.pdf333.85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Титул.pdf357.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.