Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2179
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПрокопенко, Тетяна Олександрівна-
dc.contributor.authorОбойщик, О.Б.-
dc.date.accessioned2021-04-28T07:33:00Z-
dc.date.available2021-04-28T07:33:00Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2306-4412-
dc.identifier.issn2306-4455-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2179-
dc.description.abstractПропонується аналіз особливостей використання чатботів у сучасних компаніях для вирішення бізнес-задач у процесі спілкування в сучасних месенджер чатах. Подано визначення чатботів і досліджено їх основні функції. Розглянуто основні переваги використання технології чатботів для задоволення сучасних потреб бізнесу. Запропоновано узагальнену класифікацію чатботів. Зроблено висновки про можливість та доцільність застосування різних типів чатботів для бізнесу у сучасних чатах обміну миттєвими повідомленнями.uk_UA
dc.description.abstractThe article contains the analysis of peculiarities of using chatbots for business needs on the basis of simulation of a person speech behavior in the process of communication in modern messenger chats. The definition of chatbots, their classification and major functions are considered. The nature of messenger apps together with the concept and place of messenger bots as an important tool for business needs satisfaction are disclosed. The main advantages of using the chatbot technology for meeting modern business needs are reviewed. Judging by the emerging trends in the development of an online chatbot service, a hypothesis is put forward in the article that the market for tools using artificial intelligence and chatbots in the business needs satisfaction sector will only grow. It has been analyzed that the universal interactive systems combining the services of virtual and real consultants in one window will obviously be improved and used more and more widely by various market players in the nearest future. Following the integration within the chat of a virtual consultant with the human operator, it is assumed in the article that we can expect the integration of the online service with the internal systems of different types of businesses. It is hypothesized that this will allow to take into account the client’s profile in its entirety and integrity in the dialogue process, increase the targeting of recommendations and proposals. Conclusions about the possibility and expediency of using various types of chatbots for business needs in modern instant messenger chats are made. The generalized chatbots classification which will ensure the possibilities of the necessary chatbot choice for business tasks solution and allow to achieve the planned results for efficient company work is proposeduk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВісник Черкаського державного технологічного університету. Технічні наукиuk_UA
dc.subjectчатботuk_UA
dc.subjectботuk_UA
dc.subjectмесенджер чатuk_UA
dc.subjectштучний інтелектuk_UA
dc.subjectпотреби бізнесуuk_UA
dc.subjectкласифікаціяuk_UA
dc.subjectchatbotuk_UA
dc.subjectbotuk_UA
dc.subjectmessenger chatuk_UA
dc.subjectartificial intelligenceuk_UA
dc.subjectclassificationuk_UA
dc.subjectbusiness needsuk_UA
dc.titleОсобливості використання чатботів для бізнесу у сучасних месенджер чатахuk_UA
dc.title.alternativeSpecifics of using chatbots for business needs in modern messenger chatsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue1uk_UA
dc.citation.spage11uk_UA
dc.citation.epage16uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4412.1.2019.165418-
Appears in Collections:№1/2019

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdfПрокопенко446.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf382.52 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf262.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.