Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2300
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorВасильченко, Лідія Сергіївна-
dc.contributor.authorСтручок, Олександр Володимирович-
dc.date.accessioned2021-05-27T14:03:36Z-
dc.date.available2021-05-27T14:03:36Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2413-2675 (print)-
dc.identifier.issn2664-6927 (online)-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2300-
dc.description.abstractУ статті проаналізовано основні зміни, які відбуваються в маркетинговій діяльності виробників, посередників, роздрібних підприємств та формують мейнстрім маркетингових комунікацій підприємства на найближчу перспективу. Наведено визначення маркетингового комунікаційного середовища підприємства, що розглядається не лише з точки зору формування ефективних інструментів, засобів та каналів комунікації, але й щодо їх інформаційного наповнення масивом маркетингової інформації. Проаналізовано підсистеми маркетингового комунікаційного середовища, використання яких дає змогу повною мірою реалізувати концепцію маркетингового комунікаційного поля, забезпечивши реальних і потенційних споживачів диференційованою маркетинговою інформацією необхідного обсягу, що спрямована на здійснення сприятливих для підприємства споживацьких дій або зміну споживацьких уявлень в момент купівлі.uk_UA
dc.description.abstractThe article analyzes the main changes that occur in the marketing activities of manufacturers, intermediaries, retail enterprises and forms the enterprise marketing communications mainstream in the short term: from functions to processes; from product to consumer; from agreements to relationships; from resources to knowledge; from profit to efficiency; from business competition to communication channel competition. The definition of marketing communication environment of the enterprise is provided, which is considered not only in terms of effective tools formation, means and channels of communication, but also takes into account their information filling with mass of marketing information and provides subjects of market interaction with comprehensive data for making favorable decision for the enterprise. The subsystems of the marketing communication environment (communication and information) are analyzed, the use of which allows to fully realize the concept of the marketing communication field and to provide the real and potential consumers with differentiated marketing information of the necessary volume, aimed at the implementation of favorable for the consumer consumption actions during the of purchase. It is revealed that the developed concept of formation and development of the marketing communication environment is aimed not only at ensuring the coherence of communication tools for broadcasting marketing messages, but also at complex and systematic communicative influence on target groups of consumers, and competition of communication channels means the implementation of the communication policy of the main stakeholders. based on competitive rationality, which is based on a focus on process creation of additional value in order to attract consumers and better meet their needs. It is stated that the expected result of the marketing communication environment functioning will be increase of information and trade efficiency of the enterprise activity. Its importance and necessity in the conditions of changing economic and socio-cultural environment are proveduk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНауковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Економіка і менеджментuk_UA
dc.subjectмаркетингові комунікаціїuk_UA
dc.subjectмаркетингові зміниuk_UA
dc.subjectринкові тенденціїuk_UA
dc.subjectзмінність маркетингового середовищаuk_UA
dc.subjectmarketing communicationsuk_UA
dc.subjectmarketing changesuk_UA
dc.subjectmarket trendsuk_UA
dc.subjectvariability of the marketing environmentuk_UA
dc.titleОсобливості розвитку маркетингового комунікаційного середовища підприємства в умовах нової парадигми ведення бізнесуuk_UA
dc.title.alternativePeculiarities of development of enterprise marketing communication environment in the conditions of the new business paradigmuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue42uk_UA
dc.citation.spage46uk_UA
dc.citation.epage49uk_UA
dc.identifier.doi10.32841/2413-2675/2020-42-8-
Appears in Collections:Наукові роботи студентів та аспірантів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.pdf432.5 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.