Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2594
Название: Features of teaching Ukrainian as a foreign language
Авторы: Береза, Людмила Олександрівна
Bereza, Liudmila
Vrublevska, Tetiana
Matusevych, Liudmyla
Mykytyn, Iryna
Fedorova, Oleksandra
Ключевые слова: Ukrainian language;foreign language;intercultural education;communication skills;pedagogical technologies
Дата публикации: 2021
Издательство: Laplage em Revista
Краткий осмотр (реферат): The purpose of the research is in establishing efficiency and determination of features of teaching Ukrainian as a foreign language. The main hypothesis is that involving a number of learning approaches-based activation and intensification of students' activities and the component of intercultural education increases success, reduces the range of difficulties and problems faced by students in the process of learning Ukrainian as a foreign language. The leading method in the study is the method of experiment. Auxiliary to the pedagogical experiment gave methods of observation and questionnaires. Statistical methods were used to evaluate the results of the experiment. The promising direction in the future is the direction of research attention and activities on the ways of forming skills and abilities of Ukrainian as a foreign language, the process of forming communicative competence, which involves creating favorable didactic and psychological conditions for learning foreign languages.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2594
ISSN: 2446-6220
DOI: 10.24115/S2446-622020217Extra-C1018p.339-349
Том: 7
Выпуск: Extra C
Первая страница: 339
Последняя страница: 349
Располагается в коллекциях:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1018-Texto do Artigo-1660-3-10-20210726.pdf251.38 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.