Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2780
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілик, Людмила Іванівна-
dc.contributor.authorЧемерис, Інгріда Альгімантівна-
dc.contributor.authorСтаровойтенко, Наталія Василівна-
dc.date.accessioned2021-11-11T14:53:37Z-
dc.date.available2021-11-11T14:53:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2306-4412-
dc.identifier.issn2306-4455-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2780-
dc.description.abstractВ статті розкрито сутність компетентнісного підходу в процесі формування професійних компетенцій майбутніх фахівців в аспекті їх екологічної компетенції. Проведено аналіз понять «компетенція», «компетентність», «екологічна компетентність». Розкрито передумови формування екологічної компетентності студентів різних напрямів технологічного університету, а також складові та основні компоненти даної якості. Проаналізовано стан екологічної компетентності студентів технічного й гуманітарного напрямів підготовки у технологічному університеті та сформульовано основні завдання вищої школи в процесі формування цієї важливої професійної якості у фахівців.uk_UA
dc.description.abstractThe main feature of the modern national education is to apply competence-based approach when training the students. Therefore, the theoretical and practical professional training that improves skills, expand knowledge and as a result of training, also forms creative abilities of fully qualified young people for various branches of production, aimed at finding a balance between the economic, social and environmental components of our state development, which is the key to its sustainable development. The aim of the study is to determine ecological competence state of the technological university students in modern conditions of environmental risks and hazards and readiness improvement of prospective specialists in different areas for ecologic preserving and ecologically oriented professional activity. The article explores idea of competency-based teaching and learning when developing environmental competence as a part of future specialists’ professional competence. The concepts “competency”, “competence”, and “ecological competence” were analyzed. There were identified the prerequisites that ensure developing environmental competence in students of different majors at the technological university; there were explained the key components of this skill. The experimental findings allowed to analyze environmental competence of students enrolled in engineering and humanities programs. The article identifies higher education goals in developing the engineering students’ professional competence.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВісник Черкаського державного технологічного університету. Серія: Технічні наукиuk_UA
dc.subjectкомпетенціяuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectекологічна компетентністьuk_UA
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UA
dc.subjectпрофесійна компетентністьuk_UA
dc.subjectзбалансований розвитокuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectcompetencyuk_UA
dc.subjectecological competenceuk_UA
dc.subjectcompetency-based approachuk_UA
dc.subjectprofessional competenceuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.titleЕкологічна компетентність студентів технологічного університету: виклик часу та реальний станuk_UA
dc.title.alternativeEnvironmental competence of technological university students: a challenge and a real time situationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue3uk_UA
dc.citation.spage72uk_UA
dc.citation.epage78uk_UA
Appears in Collections:№3/2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdfБілик259.6 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf125.53 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf126.63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.