Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3294
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorРуденко, Оксана Анатоліївна-
dc.contributor.authorСергієнко, Олександр Анатолійович-
dc.date.accessioned2021-12-20T11:55:24Z-
dc.date.available2021-12-20T11:55:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2524-0072-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3294-
dc.description.abstractМетою дослідження є обґрунтування сучасних підходів до маркетингової товарної політики, рекламного креативу, мерчандайзингу як запорука ефективного менеджменту. В статті визначено поняття маркетингової товарної політики, рекламного креативу та надано власне тлумачення поняття «мерчандайзинг». Визначено складові елементи механізму формування маркетингової товарної політики, обґрунтовано систему показни- ків, які відображають результативність позиціювання товару на ринку, зумовлюють його місце та роль. Резуль- татом проведеного дослідження є обґрунтований автором висновок, що знання менеджменту організацій та умови їх функціонування суттєво впливають на механізм формування їх стратегічних пріоритетів, маркетин- гової товарної політики, рекламного креативу та мерчандайзингу. Наукова новизна проведеного дослідження полягає в комплексному та системному аналізі означеної проблематики із врахуванням особливостей ме- неджменту маркетингової діяльності. Запропоновані управлінські підходи можуть бути використані торгівель- ними підприємствами при формуванні маркетингових стратегій, позиціювання власної продукції, мерчандай- зингу, що зумовлює їх практичну цінність.uk_UA
dc.description.abstractЦелью исследования является обоснование современных подходов к маркетинговой товарной политике, рекламному креативу, мерчандайзингу как залог эффективного менеджмента. В статье определено понятие маркетинговой товарной политики, рекламного креатива и дано собственное толкование понятия «мерчан- дайзинг». Определены составные элементы механизма формирования маркетинговой товарной политики, обоснована система показателей, отражающих результативность позиционирования товара на рынке, об- уславливает его место и роль. Результатом проведенного исследования является обоснованный автором вывод, что знание менеджмента организаций и условия их функционирования оказывают существенное влияние на механизм формирования их стратегических приоритетов, маркетинговой товарной политики, ре- кламного креатива и мерчандайзинга. Научная новизна проведенного исследования состоит в комплексном и системном анализе данной проблематики с учетом особенностей менеджмента маркетинговой деятель- ности. Предложенные управленческие подходы могут быть использованы торговыми предприятиями при формировании маркетинговых стратегий, позиционировании собственной продукции, мерчандайзинге, что приводит к их практической ценности.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the study is to substantiate modern approaches to marketing product policy, advertising creativity, merchandising as a guarantee of effective management. The article defines the concept of marketing product policy, advertising creative and provides its own interpretation of the concept of "merchandising". The constituent elements of the mechanism of formation of marketing commodity policy are determined, the system of indicators which reflect the effectiveness of product positioning on the market, determine its place and role is substantiated. The result of the study is the author's conclusion that the knowledge of management of organizations and the conditions of their operation significantly affect the mechanism of formation of their strategic priorities, marketing product policy, advertising creativity and merchandising. The scientific novelty of the study is a comprehensive and systematic analysis of these issues, taking into account the peculiarities of marketing management. The proposed management approaches can be used by trading companies in the formation of marketing strategies, positioning of their products, merchandising, which determines their practical value. Organization of advancement in the places of sales $ one of important directions of communication activity from brand advancement. For the shop it is an increase possibility of demand on concrete brands and groups of commodities, as information, about products, got in place of sale directly influences on the conduct of buyers. On the basis of analysis of principles of visual merchandising the optimum going is determined near advancement of brand at the user market. Today, foreign and domestic retailers know what effect the effective use of merchandising tools can have. Up to 2/3 of all purchase decisions are made by consumers standing in front of the counter. The analysis of the received statistical data shows dependence of increase in level of sales on the average on 10 – 20% on effective and competent application of strategy of merchandising. The use of merchandising tools as effective management increases the competitiveness of the enterprise due to the rapid finding of goods by the buyer, the convenient location of trade equipment and service in the store. Also one of the requirements of merchandising is the quality of the product. Excellent quality of goods, their convenient location and favorable atmosphere of the store are one of the main criteria for the buyer's choice of place of purchase, and therefore the key to high competitiveness of the outlet. One way to increase the competitiveness of retailers is to influence the internal factors of competitiveness, which include the effective use of new technologies such as marketing and management technologies.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЕкономіка та суспільствоuk_UA
dc.subjectмаркетингова товарна політикаuk_UA
dc.subjectрекламний креативuk_UA
dc.subjectмерчандайзингuk_UA
dc.subjectстратегічні ціліuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectстратегічний менеджментuk_UA
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk_UA
dc.subjectмаркетинговая товарная политикаuk_UA
dc.subjectрекламный креативuk_UA
dc.subjectмерчандайзингuk_UA
dc.subjectстратегические целиuk_UA
dc.subjectмаркетинговая деятельностьuk_UA
dc.subjectmarketing product policyuk_UA
dc.subjectadvertising creativeuk_UA
dc.subjectmerchandisinguk_UA
dc.subjectstrategic goalsuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectstrategic managementuk_UA
dc.subjectmarketing activityuk_UA
dc.titleСучасні підходи до маркетингової товарної політики, рекламного креативу, мерчандайзингу як запорука ефективного менеджментуuk_UA
dc.title.alternativeModern approaches to marketing commodity policy, advertising creative, merchandising as a guarantee of effective managementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue32uk_UA
dc.citation.spage1uk_UA
dc.citation.epage6uk_UA
dc.identifier.doi10.32782/2524-0072/2021-32-43-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
786-Текст статті-753-1-10-20211201.pdf266.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.