Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZakharova, Oksana-
dc.contributor.authorЗахарова, Оксана Володимирівна-
dc.contributor.authorProdanova, Larysa-
dc.contributor.authorПроданова, Лариса Василівна-
dc.contributor.authorKotliarevsky, Oleksiy-
dc.date.accessioned2021-12-22T13:14:51Z-
dc.date.available2021-12-22T13:14:51Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3320-
dc.description.abstractThe development of entrepreneurship is investigated and the stages of establishment of entrepreneurial activity in Ukrainian economy are identified. The scientific-methodical approach to the definition of stages of entrepreneurship development in the national economy on the basis of a complex analysis of the dynamics of statistical indicators of the activities of economic entities, factors and conditions, that positively or negatively affect the motivation to entrepreneurial activity, motivate or demotivate the entities, determine the trends of the scale of distribution and the level of entrepreneurship efficiency, is offered. In the period from 1991 to 2017, seven homogeneous stages of the establishment of entrepreneurial activity in Ukrainian economy were identified according to the criterion for entrepreneurs' motivation. The following motivators and demotivators of entrepreneurial activity are analyzed: the ease of starting business, tax pressure, production risks, regulatory policy, personnel qualification, conditions and efficiency of business entities, access to financial resources, corruption and illegal actions in relation to entrepreneurs, state of social and economic development of the country, access to foreign marketuk_UA
dc.description.abstractДосліджено розвиток підприємництва і виокремлено етапи становлення підприємницької діяльності в економіці України. Запропоновано науково-методичний підхід до визначення етапів розвитку підприємництва в національній економіці на основі комплексного аналізу динаміки статистичних показників діяльності суб’єктів господарювання економіки, чинників та умов, які позитивно або негативно впливають на мотивацію до підприємницької діяльності, мотивують або демотивують суб’єктів господарювання, зумовлюють тенденції масштабів поширення і рівень результативності підприємництва. В період 1991–2017 рр. за критерієм мотивації підприємців виділено сім однорідних етапів становлення підприємницької діяльності в економіці України. Як мотиватори і демотиватори підприємницької діяльності проаналізовано: легкість започаткування діяльності, податковий тиск, виробничі ризики, регуляторну політику, кваліфікацію персоналу, умови та результативність діяльності суб’єктів господарювання, доступ до фінансових ресурсів, корупцію та протиправні дії проти підприємців, стан соціально-економічного розвитку країни, вихід на зовнішній ринок.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць ЧДТУ. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectstages of entrepreneurship developmentuk_UA
dc.subjectnational economyuk_UA
dc.subjectmotivators and demotivators of entrepreneurs' activityuk_UA
dc.subjectетапи розвитку підприємництвмотиватори і демотиватори діяльності підприємціваuk_UA
dc.subjectнаціональна економікаuk_UA
dc.titleDevelopment of entrepreneurship in the economy of Ukraine: motivators and demotivators of entrepreneurs' activityuk_UA
dc.title.alternativeРозвиток підприємництва в економіці України: мотиватори і демотиватори діяльності підприємцівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume2uk_UA
dc.citation.issue45uk_UA
dc.citation.spage11uk_UA
dc.citation.epage21uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.2.45.2017.128762-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
11-21_Захарова-Проданова-Котляревський.pdf342.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.