Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3645
Название: Маркетингове середовище промислового підприємства на сучасному конкурентному ринку
Другие названия: Marketing environment of industrial enterprise in the modern competitive market
Авторы: Цибко, Наталія Олександрівна
Ключевые слова: маркетингове середовище;вивчення;конкурент;машинобудівне підприємство;промисловий ринок;переваги;marketing environment;studying;competitor;machine-building enterprise;industrial market;preferences
Дата публикации: 2021
Издательство: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Краткий осмотр (реферат): Досліджено основні етапи та інструменти вивчення маркетингового середовища підприємства на промисловому ринку за сучасною маркетинговою методикою. Наведено приклади споживчих переваг, які необхідні для впровадження нового продукту машинобудівної галузі, із їх характеристиками. Визначено структуру внутрішніх та зовнішніх маркетингових показників машинобудівного підприємства, які лежать в основі вивчення маркетингового середовища на конкурентному ринку. Представлено модель оцінювання споживчих переваг машинобудівних підприємств.
The main stages of studying the marketing environment of the enterprise as a modern marketing methodology in the industrial market by its decomposition into constituent parts are considered. An example of the characterized consumer preferences required for the introduction of a new engineering industry product is suggested. The structure of internal and external marketing indicators of machine-building enterprise underlying the study of the marketing environment in a competitive market is determined. The estimation model of consumer preferences of machine-building enterprises is presented. The marketing environment in the industrial market is not just advertising and communication, it is a full range of solutions for positioning and selling products or services, as well as a strategy for development and profit of the enterprise, which constantly requires to be at the height of innovation. Research of the marketing environment of industrial enterprises in a competitive market is an effective method and a promising tool for enterprise management, ensuring the achievement of its strategic goals. The study of this issue is a whole system of components that relate to virtually all aspects of the enterprise, from production technology and management of internal processes in the enterprise and ending with distribution and advertising communications. This is a valuable asset of the enterprise, which is the basis for the formation of sustainable and long-term competitive advantages, the effective use of which is the key to successful organizational development.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3645
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.63.2021.248547
Выпуск: 63
Первая страница: 69
Последняя страница: 74
Располагается в коллекциях:Випуск 63

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1-2_титул_Вип._63.pdf481.1 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
3-4_ЗМІСТ.pdf330.34 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
69-74 Цибко.pdf470.02 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.