Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3851
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЯкушева, Оксана Вікторівна-
dc.date.accessioned2022-02-21T14:21:16Z-
dc.date.available2022-02-21T14:21:16Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3851-
dc.description.abstractIn modern terms the reorientation of the national economy to the conditions of European integration and the support of small and medium enterprises (SMEs) in Ukraine is one of the main priorities of state policy in the first years of economic reforms. A large role of SMEs in securing the competitive environment, the flexibility of the national economy, employment and incomes gained wide recognition at all levels and has found its expression in the implementation of specific policy measures to support small business development in Ukraine. However, the impact of policy measures to support small and medium businesses is not sufficient, so we must find other areas of effective support SME globalization with current changes in the market environment. Small and medium-sized businesses in Ukraine continue to face significant obstacles in their own development at the level of state policy and the level of market environment. It can be argued that enterprises of this area have not occupied their rightful place in the structure of the national economy, while in developed European countries it is a performance of SMEs that makes up a large portion of GDP. Therefore the construction of economic development model, which would include the largest possible spread of positive trends of economic dynamics on all components of economic system and the development of conceptual regulations of SMEs support, are quite topical issues in today's market environment.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто передумови формування, розробки та впровадження стратегії малого та середнього бізнесу на рівні регіону. Виявлено, що концептуальною основою кожної стратегії є використання наявного потенціалу та його специфічне відтворення. Зазначено зміни в процесах від- творення регіональних господарських комплексів на сьогодні. Розглянуто ряд принципів, які мають бути покладені в основу концепції підтримки МСБ. Зазначено важливість процесів бізнес- інкубування на розвиток МСБ. Визначено передумови формування стратегії підтримки та активно- го відтворення МСБ. Запропоновано узагальнене бачення концепції підтримки малого та середнього бізнесу, зазначено економічний, соціальний, управлінський ефекти.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectconceptuk_UA
dc.subjectsmall and medium businessuk_UA
dc.subjectregionuk_UA
dc.subjectsupportuk_UA
dc.subjectmanagement basesuk_UA
dc.subjectконцепціяuk_UA
dc.subjectпідтримкаuk_UA
dc.subjectмалий та середній бізнесuk_UA
dc.subjectрегіонuk_UA
dc.subjectуправлінські засадиuk_UA
dc.titleКонцептуальні засади підтримки малого та середнього бізнесу в Україні: регіональний аспектuk_UA
dc.title.alternativeConceptual bases of the support of small and medium enterprises in regions of Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue40-3uk_UA
dc.citation.spage43uk_UA
dc.citation.epage49uk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
43-49_-Якушева.pdf241.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Змiст_вип_40_Частина_III_укр.pdf285.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул_Вип_40_Ч_III_.pdf749.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.