Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4723
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Совєтна, Альона Вікторівна | - |
dc.date.accessioned | 2024-02-16T08:24:23Z | - |
dc.date.available | 2024-02-16T08:24:23Z | - |
dc.date.issued | 2024-01-31 | - |
dc.identifier.uri | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4723 | - |
dc.description.abstract | This article deals with specific features of such phenomenon as “Magic realism” typical of Latin American thinking. Ana Castillo changes the attitude being a woman who belongs to Mexican-American culture. She uses the main techniques but she does it on behalf of all oppressed women in America. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розглядаються особливості такого явища, як «магічний реалізм», характерного для латиноамериканського мислення. Ана Кастілло змінює ставлення до літературного феномену з точку зору жінки, яка належить до мексикансько-американської культури. Вона використовує основні техніки, але робить це від імені всіх пригноблених жінок Америки. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізаці: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції, Переяслав, 31 січня 2024 р.: збірник наукових праць. Вип.101 | uk_UA |
dc.subject | chicana | uk_UA |
dc.subject | magic realism | uk_UA |
dc.subject | feminism | uk_UA |
dc.subject | minorities | uk_UA |
dc.subject | чикана | uk_UA |
dc.subject | магічний реалізм | uk_UA |
dc.subject | фемінізм | uk_UA |
dc.subject | меншини | uk_UA |
dc.title | Magic realism in Ana Castillo’s works | uk_UA |
dc.type | Publication in Conference Proceedings | uk_UA |
dc.citation.spage | 262 | uk_UA |
dc.citation.epage | 264 | uk_UA |
Appears in Collections: | Наукові публікації викладачів (ФГТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Збірник 101.pdf | 6.69 MB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.