Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4931
Название: | The framing of climate change discourse on Facebook by Greenpeace Aotearoa |
Другие названия: | Фреймiнг дискурсу Greenpeace Aotearoa про зміну клімату |
Авторы: | Kapranov, Oleksandr |
Ключевые слова: | climate change discourse;Facebook;frame;framing;Greenpeace;Greenpeace Aotearoa;дискурс про зміну клімату;фрeйм;фрeймінг |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Language: codification, competence, communication |
Краткий осмотр (реферат): | Whilst climate change discourse has been widely researched (Zurru, 2024),
still not much is known about how Greenpeace and, in particular, its New Zealand
branch Greenpeace Aotearoa (further – GA) frame their discourses on the issue of
climate change. The present article introduces a qualitative study whose research
aim is to gain insight into the framing of climate change discourse by GA on its
official Facebook page. The results of the qualitative framing analysis have revealed
that GA frames its climate change discourse on Facebook via the frames A Battle,
A Threat to the Ocean, Climate Extremists, Emissions, Extreme Weather Events,
Fast Track, Fossil Fuel, Industrial Animal Farming, and Renewables. The results
are further discussed in the article. Постановка проблеми. Зважаючи на те, що зміна клімату становить загрозу для людства, це питання викликає резонанс серед громадськості та екологічних громадських організацій. Грінпіс є громадською організацією, яка забезпечує дискурсивну лінзу, крізь яку широка громадськість розглядає питання зміни клімату. Отже, дослідити те, як Грінпіс формує свої дискурси щодо проблеми зміни клімату, має як наукове, так і суспільне значення. Однак, наразі мало відомо про те, як Грінпіс і, зокрема, його новозеландська філія Грінпіс Аотеароа (далі – GA) фреймують свої дискурси щодо зміни клімату. Мета. У цій статті подано результати дослідження, метою якого є отримання уявлення про те, як GA фреймує свій дискурс про зміну клімату на Facebook, сайті соціальної мережі (SNS). Мета дослідження полягає в тому, щоб відповісти на дослідницьке запитання: Які типи фреймів використовуються в дискурсі GA у Facebook щодо зміни клімату? Методи. У дослідженні було використано методологію фреймінгу, розроблену Ентманом (1993, 2007, 2010). Спираючись на Ентмана (1993), ми застосували цю методологію в дослідженні для того, щоб з’ясувати, як проблема зміни клімату була (i) описана в кожному статусі Facebook, (ii) уточнена щодо її причини / причин, (iii) представлена з точки зору морального судження, пов’язаного з нею, якщо таке є, і (iv) виражена у зв’язку з можливим способом її вирішення. Методологічно, в аналізі корпусу було використано таку процедуру: (i) багаторазове читання кожного оновлення статусу Facebook, (ii) ідентифікація ключових слів, (iii) ідентифікація тем і категорій, з якими пов’язані ключові слова та (iv) ідентифікація мультимодальних елементів, залучених до фреймінгу, якщо такі наявні. Результати. Це дослідження показало, що дискурс GA про зміну клімату структурований за такими фреймами: битва, загроза океану, кліматичні екстремісти, викиди, екстремальні погодні явища, швидкий шлях, викопне паливо, промислове тваринництво та відновлювані джерела енергії. Хоча більшість із них не є новими в сучасному англомовному дискурсі про зміну клімату, є три фрейми, які відображають специфічні для Нової Зеландії аспекти проблеми зміни клімату. Це фрейми кліматичні екстремісти, швидкий шлях і промислове тваринництво. Ці фрейми є новим відкриттям, оскільки про них не було повідомлено в попередніх дослідженнях (Bourk et al., 2017; Chetty et al., 2015; Hopkins et al., 2015; Kenix, 2008; Russell et al., 2014). Дискусія. Наявність специфічних для Нової Зеландії фреймів у корпусі демонструє місцеві умови, які відображають специфіку дискурсу зміни клімату в Новій Зеландії. Інший висновок у цьому дослідженні пов’язаний із використанням мультимодальності, яку використовує GA разом із фрeймінгом. Це підтверджує, що дискурси на основі SNSs демонструють багатий мультимодальний простір (Androutsopoulos, 2014, 2015; Christiansen, 2018; Kapranov, 2022; Pérez-Sabater & Moffo, 2019), якому властива співприсутність текстових та, здебільшого, візуальних форм передачі бажаного повідомлення. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/4931 |
ISSN: | 2707-0573 (print) 2707-112Х (online) |
DOI: | 10.2478/lccc-2024-0003 |
Выпуск: | 1(10) |
Первая страница: | 31 |
Последняя страница: | 47 |
Располагается в коллекциях: | №1(10) |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
1-2_титул_1(10)2024.pdf | 723.38 kB | Adobe PDF | ![]() Просмотреть/Открыть | |
3-4_зміст_1(10)2024.pdf | 457.22 kB | Adobe PDF | ![]() Просмотреть/Открыть | |
31-47_Kapranov_1(10)2024.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | ![]() Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.