Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПепчук, Сергій Миколайович-
dc.contributor.authorБурцева, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorГанжала, Ірина Володимирівна-
dc.date.accessioned2024-12-09T13:52:20Z-
dc.date.available2024-12-09T13:52:20Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.issn2224-6282 (print)-
dc.identifier.issn2224-6290 (online)-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5188-
dc.description.abstractУ статті розглянуто важливість та ефективність використання методології проектного менеджменту для гарантії вчасного та бюджетно-ефективного виконання проектів відповідно до вимог замовників. Автор наголошує, що управління проектами є стратегічним процесом, що охоплює ініціацію, планування, виконання, моніторинг, контроль та закриття проекту. Особливу увагу приділено ролі управління проектами в маркетингу, де складність та постійна динаміка вимагають ретельного планування та виконання. Використання методів управління проектами в маркетин-гових командах може поліпшити планування, підвищити ефективність та продуктивність, покращити комунікацію та співпрацю, забезпечити більший контроль над бюджетом та ресурсами, а також призвести до поліпшення резуль-татів кампаній. Стаття надає вичерпний огляд різних методологій та їх відповідність конкретним умовам та типам маркетингових проектівuk_UA
dc.description.abstractThe article examines the importance and effectiveness of using the project management methodology to ensure timely and budget-effective implementation of projects in accordance with customer requirements. The author emphasizes that project management is a strategic process that encompasses project initiation, planning, execution, monitoring, control, and closure. Special attention is paid to the role of project management in marketing, where complexity and constant dynamics require careful planning and execution. Using project management techniques in marketing teams can improve planning, improve efficiency and productivity, improve communication and collaboration, provide greater control over budget and resources, and lead to improved campaign results. Various marketing project management methodologies, their characteristics and differences are studied. The waterfall cascade model is defined as a sequential approach to dividing a project into fixed tasks, which can be effective for short and well-defined projects, but not suitable for complex and long-term tasks. Agile flexible model and Scrum are defined as fundamentally different approaches based on collaboration, iterability and speed. Agile emphasizes individuals over processes, while Scrum is defined by short iterations and a team motivation system. The Critical Path Method (CPM) and Critical Chain Marketing Project Management (CCPM) are defined as methodologies aimed at determining and optimizing project completion times. Integrated Marketing Project Management (IPM) is seen as an approach focused on standardizing and sharing processes across the organization, which can be useful for large creative agencies. Methodologies (PRiSM, PRINCE2, PMI PMBOK) expand the range of available approaches to marketing project management. Each of them has its own features and applications depending on the specific needs and characteristics of the project. The article provides a comprehensive overview of various methodologies and their relevance to specific conditions and types of marketing projects.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЕкономічний простірuk_UA
dc.subjectуправління маркетинговими проектамиuk_UA
dc.subjectWaterfalluk_UA
dc.subjectcrumuk_UA
dc.subjectAgileuk_UA
dc.subjectRiSMuk_UA
dc.subjectPRINCE2uk_UA
dc.subjectPMIPMBOKuk_UA
dc.subjectmarketing project managementuk_UA
dc.titleПорівняльний аналіз моделей та методів управління маркетинговими проектами.uk_UA
dc.title.alternativeComparative analysis of marketing project management models and methodsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue190uk_UA
dc.citation.spage28uk_UA
dc.citation.epage32uk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/2224-6282/190-5-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1450-Текст статті-1529-2-10-20240501.pdf345.74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.