Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorФінагіна, Олеся Валентинівна-
dc.contributor.authorПавловська, Анна Станіславівна-
dc.contributor.authorГорохова, Л.П.-
dc.contributor.authorПригодюк, Олена Миколаївна-
dc.date.accessioned2024-12-13T12:01:11Z-
dc.date.available2024-12-13T12:01:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2663-5712 (online)-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/5207-
dc.description.abstractРозглянуто та визначено особливості формування сучасних міжнародних ділових відносин, удосконалення крос-культурних комунікацій в напрямах розвитку ділового середовища з пріоритетами залучення накопиченого потенціалу управління знаннями. Рекомендовано розглядати та вивчати крос-культурні комунікації сучасного великого бізнесу з позиції формування цільових моделей типу – відкриті, закриті, напіввідкриті та напівзакриті. Наведені моделі мають риси динамічності, врахування базових принципів менеджменту, наукової обґрунтованості, цільового проєктування та інформаційного забезпечення, інтегрування інформації та знань. Узагальнені характеристики моделей окреслюють перспективність подальшого дослідження комунікаційних стратегій та формують бачення передумов переходу в епоху управління знаннями.uk_UA
dc.description.abstractFeatures of formation of modern international business relations, improvement of cross-cultural communications in the directions of business environment development with priorities of the accumulated potential of knowledge management involvement are considered and defined. The author's definition of cross-cultural communications as a management tool of communication, communication, active and passive interaction between representatives of different cultures, the intersection of values of different cultural groups are based on respecting the differences and involving the common features. It is proved that in the business environment the understanding of cross-cultural communications is formed due to the vision of business cultures and their characteristic provisions of customary law, norms of behavior in business circles, values and morals, comprehensive vision of corporate culture. It is recommended to consider and study cross-cultural communications of modern big business from the standpoint of forming target models of the type - open, closed, semi-open and semi-closed. This approach takes into account the creativity of assessments, regardless of the organizational model of corporate culture, tools and technologies of information support, the organization of cross-cultural communications, strategy and design of international activities. These models have the features of dynamism, taking into account the basic principles of management, scientific validity, targeted design and information support, integration of information and knowledge. The generalized characteristics of the models outline the prospects for further study of communication strategies and form a vision of the preconditions for the transition to the era of knowledge management, integrated digitalization, the spread of cybersecurity standards.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherSWorldJournaluk_UA
dc.subjectінформаціяuk_UA
dc.subjectкрос-культурні комунікаціїuk_UA
dc.subjectуправління знаннямиuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectінформаційні комунікаціїuk_UA
dc.subjectділове середовищеuk_UA
dc.subjectinformationuk_UA
dc.subjectcross-cultural communicationsuk_UA
dc.subjectknowledge managementuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectinformation communicationsuk_UA
dc.subjectbusiness environmentuk_UA
dc.titleНапрями розвитку крос-культурних комунікацій в умовах змін ділового середовища та нарощення потенціалу управління знаннямиuk_UA
dc.title.alternativeDirections of cross-cultural communications development in the conditions of changes in the business environment and building the potential of knowledge managementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue11-4uk_UA
dc.citation.spage84uk_UA
dc.citation.epage95uk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.30888/2663-5712.2022-11-04-064-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.