Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТаньков, Костянтин Миколайович-
dc.contributor.authorСтаринець, Олена Анатоліївна-
dc.date.accessioned2019-10-06T11:30:30Z-
dc.date.available2019-10-06T11:30:30Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttp://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/763-
dc.description.abstractThe paper considers theoretical approaches to determining the nature and content of the concept of service. It is shown that in the conditions of development of market relations there is a shift of attention of the enterprises in questions of production maximization to the formation of its high quality service support, which is considered as a determining factor of its effective market activity. The general methodological approach to the establishment of the concept of «service provision», based on the principles of marketing and logistics integration, is suggested.uk_UA
dc.description.abstractУ роботі розглянуто теоретичні підходи до визначення сутності та змісту поняття сервісу. Показано, що в умовах розвитку ринкових відносин відбувається переміщення уваги підприємств з питань максимізації випуску продукції на формування її високоякісного сервісного супроводу, що розглядається як визначальний фактор його ефективної ринкової діяльності. Запропонований загальний методологічний підхід до встановлення поняття «сервісне забезпечення» на принципах маркетингово-логістичної інтеграціїuk_UA
dc.description.abstractВ работе рассмотрены теоретические подходы к определению сущности и содержанию понятия сервиса. Показано, что в условиях развития рыночных отношений происходит перемещение внимания предприятий с вопросов максимизации выпуска продукции на формирование ее высококачественного сервисного сопровождения, что рассматривается как определяющий фактор его эффективной рыночной деятельности. Предложен общий методологический подход к определению понятия «сервисное обеспечение» на принципах маркетингово-логистической интеграции.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectservice sectoruk_UA
dc.subjectevolution of the concept of the goodsuk_UA
dc.subjectthe nature of serviceuk_UA
dc.subjectmarketing and logistics integrationuk_UA
dc.subjectservice provisionuk_UA
dc.titleТheoretical generalization of approaches to the definition of the nature of service: marketing and logistics aspectuk_UA
dc.title.alternativeТеоретичне узагальнення підходів до визначення сутності сервісу: маркетингово-логістичний аспектuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume1uk_UA
dc.citation.issue39uk_UA
dc.citation.spage72uk_UA
dc.citation.epage79uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.1.39.2015.84418-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
84418-177858-1-SM.doc96 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.