Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/881
Название: Prognostic Role of Philosophy of Education
Другие названия: Прогностична роль філсофії освіти
Авторы: Бойко, Анжела Іванівна
Boyko, Anzhela
Ключевые слова: philosophy of education;prognostic function;social technologies
Дата публикации: 2017
Издательство: STUDIA WARMIŃSKIE
Краткий осмотр (реферат): The article considers the prediction function of philosophy of education by means of its study and practical application. The author tries to prove that modern education appears in multiple dimensions such as a conscious education, social technology and simulation of the future society. The author uses modern empirical material, domestic and foreign sources on the problems of the philosophy of education. The task of a modern education is to focus on the practical implementation of theoretical ideas and concepts. The article emphasizes the priority of predictive function of philosophy of education that is why the philosophical analysis has always preceded the formation of practical guidelines and recommendations. Only the system of education makes it possible to model a society and achieve the desired result.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/881
ISSN: 0137-6624
Том: 54 (2017)
Первая страница: 69
Последняя страница: 78
Располагается в коллекциях:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1.5-Bojko SW 2017.pdf159.48 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.