Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3905
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZakharova, Oksana-
dc.contributor.authorЗахарова, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2022-03-30T07:28:54Z-
dc.date.available2022-03-30T07:28:54Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2311-6293-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3905-
dc.description.abstractThe aim of the research is to study market conditions of higher education services in the field of study “Management” and the characteristics of the degree of social responsibility of leading Ukrainian universities. The paper analyzes the situation of higher education services market in Ukraine in the field of study “Management”. The leading regions of Ukraine in the real number of applications and the degree of actual use of the license are discussed. The structure of the distribution of budget places, of applications and of enrolled students in the field of study “Management” by regions of Ukraine is given. Four field-leaders in entrance campaign for the last three years that is Kiev, Kharkiv, Lviv, Dnipropetrovsk are analyzed. The main characteristics of a socially responsible institution are singled out: an active position to attract students, the high quality of vocational training, international cooperation and assistance in employment of graduates. Five leading universities of Ukraine are analyzed in the field of study “Management” according to the degree of social responsibility on the basis of the data presented on their official websites. The basic directions to increase public opinion about the field of study “Management” in Ukraine are offered.uk_UA
dc.description.abstractМета дослідження – вивчення кон'юнктури ринку послуг вищої освіти за напрямом підготовки «Менеджмент» та характеристика ступеня соціальної відповідальності провідних українських університетів. У статті аналізується стан ринку вищої освіти в Україні в галузі підготовки студентів за напрямом «Менеджмент» за останні шість років. Проведено аналіз ступеня реальності поданих заяв та рівня фактичного використання ліцензії за регіонами України. Проаналізовано регіональну структуру розподілу бюджетних місць і кількості зарахованих студентів за напрямом підготовки «Менеджмент» в Україні. Визначено чотири області-лідера за результатами вступних компаній за останні три роки, якими є Київська, Харківська, Львівська та Дніпропетровська області. Обґрунтовано основні характеристики соціально відповідального університету, а саме: активна позиція по агітації студентів; висока якість професійної підготовки; міжнародне співробітництво та допомога в працевлаштуванні випускників. Визначено п'ять провідних ВНЗ України в області напряму підготовки «Менеджмент» за ступенем соціальної відповідальності на підставі даних, представлених на їх офіційних сайтах. Обґрунтовано основні напрями підвищення громадської думки в області напряму підготовки «Менеджмент» в Україні.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherEconomic Processes Managementuk_UA
dc.subjectfield of study “Management”uk_UA
dc.subjecthigh schooluk_UA
dc.subjectratinguk_UA
dc.subjectlicense numberuk_UA
dc.subjectbudget placesuk_UA
dc.subjectemploymentuk_UA
dc.subjectнапрям підготовки «Менеджмент»uk_UA
dc.subjectвища школаuk_UA
dc.subjectрейтингuk_UA
dc.subjectкількість ліцензійних місцьuk_UA
dc.subjectкількість бюджетних місцьuk_UA
dc.subjectпрацевлаштуванняuk_UA
dc.titleMarket conditions of higher education services in ukraine in the field of study «Management»uk_UA
dc.title.alternativeКон’юнктура ринку послуг вищої освіти в україні за напрямом підготовки «Менеджмент»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue2uk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_2_2 (1).pdf726.84 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.