Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/768
Title: Методологічні аспекти формування системи соціальної відповідальності туристичного бізнесу
Other Titles: Methodological aspects of formation of the system of tourism business social responsibility
Authors: Чепурда, Лариса Михайлівна
Keywords: методологія;система соціальної відповідальності;туристичний бізнес;складові системи соціальної відповідальності;система маркетингової підтримки;methodology;social responsibility system;tourism business;components of social responsibility system;marketing support system
Issue Date: 2015
Publisher: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Abstract: Досліджено методологічні аспекти соціальної відповідальності бізнесу, розглянуто сучасні підходи до визначення сутності поняття «соціальна відповідальність». Представлено основні складові системи соціальної відповідальності туристичного підприємства та визначено зміст системи маркетингової підтримки соціальної відповідальності туристичного підприємства
The article covers the issue of social responsibility as a modern paradigm of business management that provides steady balance of an enterprise between its economic interests, environmental protection and solution of current social issues within and outside the enterprise. It is mentioned that the idea of social-oriented businesses starts taking an important place in home economy combining the essence of commercially oriented enterprises and those aiming at implementation of social requirements both of internal and external environment by means of realization of corporate social responsibility. It is shown that the success at tourism enterprise market is determined particularly by the formation of the system of business social responsibility where principal meaning belongs to the determination of the key internal and external factors of its success on the market in their interrelation and interdependence. The conceptual model of social responsibility system, that reflects the main functions, forms and levels of social responsibility expression of tourism business is introduced, whereas every level determines the direction and extent of tourism enterprise management responsibility. It is claimed that the analysis and understanding of the interrelations of internal and external components of tourism business social responsibility give the opportunity to form a system of marketing support of social responsibility with regard to tourist services and their consumers.
URI: http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/768
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.2.40.2015.88099
Volume: 2
Issue: 40
First Page: 12
End Page: 18
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Znpchdtu_2015_40(2)__4.pdf239.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.