Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/768
Назва: Методологічні аспекти формування системи соціальної відповідальності туристичного бізнесу
Інші назви: Methodological aspects of formation of the system of tourism business social responsibility
Автори: Чепурда, Лариса Михайлівна
Ключові слова: методологія;система соціальної відповідальності;туристичний бізнес;складові системи соціальної відповідальності;система маркетингової підтримки;methodology;social responsibility system;tourism business;components of social responsibility system;marketing support system
Дата публікації: 2015
Видавництво: Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки
Короткий огляд (реферат): Досліджено методологічні аспекти соціальної відповідальності бізнесу, розглянуто сучасні підходи до визначення сутності поняття «соціальна відповідальність». Представлено основні складові системи соціальної відповідальності туристичного підприємства та визначено зміст системи маркетингової підтримки соціальної відповідальності туристичного підприємства
The article covers the issue of social responsibility as a modern paradigm of business management that provides steady balance of an enterprise between its economic interests, environmental protection and solution of current social issues within and outside the enterprise. It is mentioned that the idea of social-oriented businesses starts taking an important place in home economy combining the essence of commercially oriented enterprises and those aiming at implementation of social requirements both of internal and external environment by means of realization of corporate social responsibility. It is shown that the success at tourism enterprise market is determined particularly by the formation of the system of business social responsibility where principal meaning belongs to the determination of the key internal and external factors of its success on the market in their interrelation and interdependence. The conceptual model of social responsibility system, that reflects the main functions, forms and levels of social responsibility expression of tourism business is introduced, whereas every level determines the direction and extent of tourism enterprise management responsibility. It is claimed that the analysis and understanding of the interrelations of internal and external components of tourism business social responsibility give the opportunity to form a system of marketing support of social responsibility with regard to tourist services and their consumers.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/768
ISSN: 2306-4420
DOI: 10.24025/2306-4420.2.40.2015.88099
Том: 2
Випуск: 40
Початкова сторінка: 12
Кінцева сторінка: 18
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Znpchdtu_2015_40(2)__4.pdf239.07 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.