Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/768
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЧепурда, Лариса Михайлівна-
dc.date.accessioned2019-10-10T18:47:20Z-
dc.date.available2019-10-10T18:47:20Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttp://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/768-
dc.description.abstractДосліджено методологічні аспекти соціальної відповідальності бізнесу, розглянуто сучасні підходи до визначення сутності поняття «соціальна відповідальність». Представлено основні складові системи соціальної відповідальності туристичного підприємства та визначено зміст системи маркетингової підтримки соціальної відповідальності туристичного підприємстваuk_UA
dc.description.abstractThe article covers the issue of social responsibility as a modern paradigm of business management that provides steady balance of an enterprise between its economic interests, environmental protection and solution of current social issues within and outside the enterprise. It is mentioned that the idea of social-oriented businesses starts taking an important place in home economy combining the essence of commercially oriented enterprises and those aiming at implementation of social requirements both of internal and external environment by means of realization of corporate social responsibility. It is shown that the success at tourism enterprise market is determined particularly by the formation of the system of business social responsibility where principal meaning belongs to the determination of the key internal and external factors of its success on the market in their interrelation and interdependence. The conceptual model of social responsibility system, that reflects the main functions, forms and levels of social responsibility expression of tourism business is introduced, whereas every level determines the direction and extent of tourism enterprise management responsibility. It is claimed that the analysis and understanding of the interrelations of internal and external components of tourism business social responsibility give the opportunity to form a system of marketing support of social responsibility with regard to tourist services and their consumers.-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectметодологіяuk_UA
dc.subjectсистема соціальної відповідальностіuk_UA
dc.subjectтуристичний бізнесuk_UA
dc.subjectскладові системи соціальної відповідальностіuk_UA
dc.subjectсистема маркетингової підтримкиuk_UA
dc.subjectmethodology-
dc.subjectsocial responsibility system-
dc.subjecttourism business-
dc.subjectcomponents of social responsibility system-
dc.subjectmarketing support system-
dc.titleМетодологічні аспекти формування системи соціальної відповідальності туристичного бізнесуuk_UA
dc.title.alternativeMethodological aspects of formation of the system of tourism business social responsibility-
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.volume2-
dc.citation.issue40uk_UA
dc.citation.spage12uk_UA
dc.citation.epage18uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.2.40.2015.88099-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Znpchdtu_2015_40(2)__4.pdf239.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.