Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1170
Title: Програмна підтримка реструктуризації виробництва в системі управління якістю автосервісного підприємства
Authors: Тарандушка, Людмила Анатоліївна
Костьян, Наталія Леонідівна
Keywords: система управління якістю;реструктуризація автосервісного підприємства;модель бази даних;ранжування;система управления качеством;реструктуризация автосервисных предприятий;модель базы данных;ранжирование;quality management system;restructuring of the autoservice enterprise;database model;ranking
Issue Date: 2019
Publisher: Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу
Abstract: Робота присвячена механізмам та засобам автоматизації функцій системи управління якістю з метою оптимізації діяльності автосервісних підприємств. Функціонування автосервісного підприємства (АСП) можна розглядати на різних рівнях: на регіональному рівні, в межах самостійного підприємства або структурного підрозділу та на рівні окремо взятого технологічного процесу. Між рівнями існує зв’язок. Тому важливою задачею є моделювання діяльності підприємств на всіх рівнях. Дане дослідження проведено на базі підприємства м. Черкаси (Україна) ПАТ «ЧЕРКАСИ-АВТО». ПАТ входить до складу корпорації «УкрАВТО». Одним з напрямків оптимізації діяльності підприємства є його реструктуризація. Для інформаційної підтримки реструктуризації створено модель бази даних наочної області в нотації UML. База даних складається з чотирнадцяти таблиць. Розраховано комплексні показники якості виконаних на підприємстві послуг. При цьому було враховано їх номенклатуру, оцінки за виробничими та споживчими критеріями, місце локації підприємства. Розроблено алгоритми вибору оптимальної форми організації виробництва в підсистемі менеджменту якості підприємства. Реалізацію алгоритмів виконано в середовищі Delphi 7.0, що підтримує концепцію об’єктно-орієнтованого програмування. Описано покрокову технологію використання розробленого програмного комплексу. Додатково передбачено збереження результатів опитування клієнтів АСП. Модулі проекту Delphi містять підпрограми, в яких застосовано метод попарних порівнянь Сааті та методи теорії графів. Результати апробації підсистеми підтвердили працездатність розроблених алгоритмів. Розроблений програмний комплекс надає можливість отримати прогноз щодо найчастіше виконуваних послуг, може функціонувати як окремо на підприємствах автосервісу, так і в складі інтелектуальної системи управління якістю (ІСУЯ) АСП.
Работа посвящена механизмам и средствам автоматизации функций системы управления качеством с целью оптимизации деятельности автосервисных предприятий. Функционирование автосервисного предприятия (АСП) можно рассматривать на разных уровнях: на региональном уровне, в пределах самостоятельного предприятия или структурного подразделения и на уровне отдельно взятого технологического процесса. Между уровнями существует связь. Поэтому важной задачей является моделирование деятельности предприятий на всех уровнях. Данное исследование проведено на базе предприятия г. Черкассы (Украина) ОАО «ЧЕРКАССЫ-АВТО». ОАО входит в состав корпорации «УкрАВТО». Одним из направлений оптимизации деятельности предприятия является его реструктуризация. Для информационной поддержки реструктуризации разработана модель базы данных предметной области в нотации UML. База данных содержит четырнадцать таблиц. Рассчитаны комплексные показатели качества выполненных на предприятии услуг. При этом были учтены их номенклатура, оценки качества за производственными и потребительскими критериями, место локации предприятия. Разработаны алгоритмы выбора оптимальной формы организации производства в подсистеме менеджмента качества предприятия. Реализацию алгоритмов выполнено в среде Delphi 7.0, которая поддерживает концепцию объектно-ориентированного программирования. Описана пошагово технология использования разработанного программного комплекса. Дополнительно предусмотрено сохранение результатов опроса клиентов АСП. Модули проекта Delphi содержат подпрограммы, в которых применен метод попарных сравнений Саати и методы теории графов. Результаты апробации подсистемы подтвердили работоспособность разработанных алгоритмов. Разработанный программный комплекс позволяет получить прогноз относительно чаще выполняемых услуг, может функционировать как отдельно на предприятиях автосервиса, так и в составе интеллектуальной системы управления качеством (ИСУК) АСП.
The paper is dedicate on automation means of the quality management system’s functions for the purpose of optimization an autoservice enterprises (AE) activity. Activity of an enterprise can be explored at regional level, within the scope of an independent enterprise or structural unit and at the level of the certain select technological process. There is a relation between the levels. An important task is a modeling of enterprises activity at all levels. This research is performed at the enterprise PJSC «CHERKASSY-AUTO» in Cherkassy (Ukraine). This enterprise is included in the corporation «UkrAUTO». One of directions of an enterprise activity optimization is restructuring. For information support of the restructuring, a database model of the visual area in the UML notation has been created. The database consists of fourteen tables. The complex indicators of quality of services rendered at the enterprise are calculated. The location of the enterprise, quality estimation of completed services and their nomenclature were taken into account. The algorithms of selection optimal organization form of an enterprise are built for the subsystem of management quality system. The algorithms are implemented in visual development environment Delphi 7.0., that supports the concept of object-oriented programming. Technology of using a developed software package is described step by step. Saving of the results of the survey of AE customers is additionally provided. The modules of Delphi project contain the subprograms, in which are used the method AHP of Saaty and graph theory methods. The results of subsystem approbation indicate the efficiency of developed algorithms. The developed software complex gives an opportunity to get the forecast of the most frequently performed services, it can function both separately at the car service enterprises, and within the Intelligent Quality Management System (MIS) of AE.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1170
ISSN: 1993-9965
2415-3524 online
DOI: 10.31471/1993-9965-2019-2(47)-48-56
Issue: 2(47)
First Page: 48
End Page: 56
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФКТМД)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
710-Article Text-2984-1-10-20200111.pdf772.48 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.