Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1186
Название: Вплив маркетингового комунікаційного середовища підприємства на формування поведінки споживача
Другие названия: Influence of enterprise marketing communication environment on consumer behavior formation
Авторы: Васильченко, Лідія Сергіївна
Ключевые слова: поведінка споживача;маркетингове комунікаційне середовище;споживча цінність;маркетингові комунікації;споживацьке рішення;consumer behavior;marketing communication environment;consumer value;marketing communications;consumer decision
Дата публикации: 2019
Издательство: Підприємництво та інновації
Краткий осмотр (реферат): У статті досліджено вплив маркетингового комунікаційного середовища підприємства на поведінку споживача. Наведено елементи marketing-mix, що впливають на формування споживчої цінності продукту і очікувань споживачів; охарактеризовано маркетингове комунікаційне середовище, у межах якого відбувається створення цінності продукту; представлено стадії процесу визначення індивідуального рішення про купівлю; виокремлено типи поведінки споживачів, які визначають своє відношення до підприємства в процесі прийняття рішення про купівлю продукту та його споживання. Проаналізовано методологічні підходи до дослідження споживацької поведінки, що загалом поділяють на дві великі групи: ціннісні, або стильові, та товарні, або прикметні. Висвітлено найбільш значущі моделі в представлених групах споживацької поведінки.
The purpose of the article is to investigate the influence of the marketing communication environment on the consumer behavior formation. The relevance of the topic is to influence consumer behavior through marketing communications, in today's market and fierce competition. In carrying out this study, the works of domestic and foreign scientists were analyzed to determine methodological approaches to the consumer behavior study. The elements of marketing mix that influence the consumer value of the product formation and consumer expectations are described, the marketing communication environ- ment within which the value creation of the product takes place is characterized. The stages of the individual purchase decision determining process are presented, they include: awareness of the necessity; information search; pre-purchase evaluation of options; purchase decision; purchase; consumption; reaction to purchase, evaluation of alternatives after purchase. The types of consumer behavior that determine their attitude to the enterprise in the process of making a decision to buy a product and its consumption are distinguished. Methodological approaches to the study of consumer behavior are analyzed, they are divided into two broad groups: value or style and commodity or notable. The most significant models in the presented consumer behavior groups are highlighted. The current trends that directly affect consumer choice and form the type of consumer buying behavior are given, there are several types of behavior that determine their attitude to the company in the decision to buy a product and its consumption: constantly loyal to the enterprise consumers, consum- ers with little experience, potential consumers. It is proved that the considered models of consumer purchasing decisions management in the communication environment of the enterprise make modifying consumer behavior through marketing communications possible. Changing the volume and composition of marketing communications, the quality and the array of information broadcast with their help, allow to adjust consumer behavior in an enterprise favorable way
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1186
DOI: 10.37320/2415-3583/9.10
Выпуск: 9
Первая страница: 66
Последняя страница: 69
Располагается в коллекциях:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Підприємництво та інновації.pdf266.18 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.