Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1188
Назва: Розвиток інтегрованих маркетингових комунікацій підприємства: принципи та фактори
Інші назви: Development of the enterprise integrated marketing communications: principles and factors
Автори: Васильченко, Лідія Сергіївна
Ключові слова: маркетингові комунікації;інтегровані маркетингові комунікації;маркетинг взаємовідносин;інформаційне суспільство;B2B;B2C;marketing communications;integrated marketing communications;relationship marketing;information society
Дата публікації: 2019
Видавництво: Бізнес-навігатор: науково-виробничий журнал
Короткий огляд (реферат): У статті визначено основні чинники, що спричинили розвиток інтегрованих маркетингових кому-нікацій, доведено необхідність подальшого дослідження поняття інтегрованих маркетингових комунікацій підприємства, вивчення їх принципів та факторів. Зазначено, що зміна парадигми розвитку економічних систем та інформаційних технологій, які трансформувались в умовах глобалізації, посилення впливу люд-ського фактору, вплинули на зміну організаційно-культурного образу підприємства, внесли корективи в тех-нологію побудови маркетингових комунікацій, що спричинило необхідність перегляду принципів їх побу-дови в умовах турбулентності ринку та посиленої конкуренції. Проаналізовано змістовні аспекти концепції маркетингових комунікацій для традиційного ринкового простору, визначено базові принципи їх побудови в інтерпретації різних науковців. Наведено зовнішні та внутрішні фактори впливу на розвиток маркетингових комунікацій підприємства
Communications integration allows increasing the effectiveness of their influence on consumers, to gain or strengthen their commitment to the brand, to strengthen the enterprise marketing communication program. As a result it may affect the efficiency of company, which is initiator of communication, functioning and development. That is why in order to further study the integrated enterprise marketing communications, as the most important component of its marketing complex, there is an objective need to study their principles and factors. The article identifies the main factors that led to the development of integrated marketing communications, the necessity of further investigation of the enterprise integrated marketing communications concept, the study of their principles and factors. It was noted that the change of economic systems development paradigm and information technologies, which were transformed in the conditions of globalization, increase of human factor influence and influenced change of enterprise organizational and cultural image, made adjustments in technology of marketing communications construction, which necessitated revision of principles construction in the conditions of market turbulence and increased competition. The substantive aspects of the marketing communications concept for the traditional market space are analyzed and the basic principles of their construction in the different scientist’s interpretation are determined. External and internal factors of influence on enterprise marketing communications development are given. It is proved that the use of enterprise integrated marketing communications helps to change the activity economic indicators, increase the volume of products sales, strengthen the image, competitiveness, and, consequently, increase the profitability. When planning a marketing communication policy, an enterprise should take into account the external and internal factors on which its activities and the principles of integrated marketing communications depend. The article proved that thanks to the successful integration of marketing communications, finding a balance between internet marketing and communications through personal communication can significantly increase the efficiency of operations and, consequently, profitability
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1188
Випуск: 6.1-1(56)
Початкова сторінка: 143
Кінцева сторінка: 147
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бізнес-навігатор, 2019.pdf258.05 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.