Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1191
Назва: Measurement of the key capabilities of the company: approaches and methods
Автори: Вартанова, Олена Вікторівна
Коломицева, Олена Віталіївна
Ключові слова: approaches;competitive advantages;identification;diagnostics;measurement;key capabilities;methods;tools
Дата публікації: 2019
Видавництво: Manufacturing and Service Operations Management
Короткий огляд (реферат): In a globalized economy, the competitive advantages of modern companies are defined by the number of knowledge assets and organizational relationships which determines the uniqueness of the company in the market and its key capabilities. The article clarifies the meaning of the key capabilities of the company as a unique set of business processes and attributes of the company, which, combined with resources and technologies, are embodied into new products, processes and services with new consumer properties and provide competitive advantages. The authors conceptualized the process of identification and measurement of key capabilities of the company and emphasized that its main goal is to ensure the company's competitive advantages. The authors synthesized tools and methods for measuring the key capabilities of the company and showed the processes that require such measurement: business process modeling, competitive positioning of the company based on the analysis of capabilities, formation of a competitive strategy of the company, ensuring its competitive advantages.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1191
ISSN: 2616-3349
DOI: 10.23977/msom.2019.11001
Випуск: 1
Початкова сторінка: 1
Кінцева сторінка: 11
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
article_1570716750.pdf916.82 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.