Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1239
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗахарова, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-09-07T10:17:38Z-
dc.date.available2020-09-07T10:17:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1239-
dc.description.abstractОбґрунтовано основні проблеми вищої освіти України, що стримують наближення економіки знань в країні. Запропоновано орієнтири зміни підходів до навчального процесу підготовки бакалаврів, магістрів і PhD в Україні. В якості прикладу втілення в життя пропонованого підходу в роботі висвітлено та проаналізовано альтернативний французький досвід організації навчального процесу за принципами професіоналізації та інтеграції з суб’єктами господарювання.uk_UA
dc.description.abstractОбоснованы основные проблемы высшего образования Украины, которые являются сдерживающим фактором на пути достижения страной экономики знаний. Предложены ориентиры изменения подходов к учебному процессу подготовки бакалавров, магистров и PhD в Украине. В качестве примера воплощения в жизнь предлагаемого подхода в работе освещен и проанализирован альтернативный французский опыт организации учебного процесса по принципам профессионализации и интеграции с субъектами хозяйствования.uk_UA
dc.description.abstractThe main problems of higher education in Ukraine are substantiated, which are a deterrent to the country’s achievement of the knowledge economy. Such problems included: the isolation of higher education from the real needs and opportunities of the country’s economy, the formality of the selection procedures for faculty, the imbalance between the theoretical and practical parts of the curriculum, the lack of funds for equipping the laboratory fund with innovative equipment and technologies, the abstract nature of scientific research conducted In educational institutions and inattention to talents both in the student environment and among teachers. The paper suggests the guidelines for changing the approaches to the training process for the preparation of bachelors, masters and PhD in the system of higher education in Ukraine. The basis of these benchmarks was the principle of professionalization of training and integration of VNZ with the profile subjects of management of the region and the country. As an example of the implementation of the proposed approach in work, an alternative French approach to the organization of the educational process in the agro-industrial lyceum is highlighted and analyzed, where the practical component plays a primary role.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСоціально-трудові відносини: теорія та практикаuk_UA
dc.subjectвища школаuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectформи проведення занятьuk_UA
dc.subjectінтеграція ВНЗ і підприємстваuk_UA
dc.subjectпрофесійне спрямуванняuk_UA
dc.subjectфранцузький досвідuk_UA
dc.subjectринок праціuk_UA
dc.subjecthigher schooluk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.subjectforms of conducting classesuk_UA
dc.subjectintegration of higher education institutions and enterprisesuk_UA
dc.subjectprofessional orientationuk_UA
dc.subjectFrench experienceuk_UA
dc.subjectlabor marketuk_UA
dc.titleЗміна підходів вищої школи до підготовки фахівців як виклик нової економікиuk_UA
dc.title.alternativeChange of high school approaches to training specialists as a challenge of new economyuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue2(14)uk_UA
dc.citation.spage131uk_UA
dc.citation.epage142uk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
293_pages_deleted.pdf737.34 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.