Please use this identifier to cite or link to this item:
https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1503
Title: | Подкаст як ефективна технологія формування аудитивних умінь у процесі навчання іноземних студентів української мови |
Other Titles: | Podcast as efficient technology for forming auditive skills in the process of teaching Ukrainian language to foreign students |
Authors: | Шевченко, Мирослава |
Keywords: | аудитивні уміння;технологія подкасту;українська мова як іноземна;auditive skills;podcast technology;Ukrainian language |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Language: codification, competence, communication |
Abstract: | У статті здійснено спробу описати переваги технології подкасту при
формуванні в іноземних студентів (інофонів) навичок аудіювання українською
мовою в аудиторії та поза нею; запропоновано алгоритм роботи з
подкастами, визначено роль озвученого матеріалу в розвитку рецептивних
аудитивних умінь; проаналізовано думки студентів щодо використання
подкастів під час навчального процесу, окреслено перспективи застосування
подкастів на практичних заняттях з української мови як іноземної. Educational and methodic potential of modern technologies, in particular podcasting, is still not presented and respectively used within the methods of teaching Ukrainian as a foreign language and needs to be carefully analyzed with the following linguodidactical description. Purpose: argumentation of practicability to use the podcasting technology for forming auditive skills in the general context of motivated acquiring Ukrainian language by foreign students |
URI: | https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1503 |
ISSN: | 2707-0573 2707-112Х (online) |
DOI: | 10.24025/2707-0573.1(2).2020.201130 |
Issue: | 1(2) |
First Page: | 32 |
End Page: | 40 |
Appears in Collections: | №1(2) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6.pdf | Шевченко | 266.47 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Зміст.pdf | 238.51 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open | |
Титул.pdf | 421.27 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.