Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1519
Назва: Франчайзинг як сучасний каталізатор розвитку ринку туристичних послуг
Інші назви: Franchising as a modern catalizer of tourist services market development
Автори: Тихоненко, Юлія Михайлівна
Івашина, Лілія Леонідівна
Ключові слова: туризм;туристичний бізнес;туристичні підприємства;франчайзингова мережа;франчайзер;франчайзі;tourism;tourism business;tourism enterprises;franchise network;franchisor;franchisees
Дата публікації: 2020
Видавництво: Інновації та технології в сфері послуг і харчування
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто питання перспективи туристичного бізнесу та франчайзингу як одного із факторів його розвитку на сучасному етапі. Основною метою є розгляд умов поширення франчайзингу в туристичній галузі України, перспектив та проблем його розвитку. Актуальним на сьогоднішній день для розвитку туристичних підприємств є об’єднання їх у франчайзингові мережі. Під час наукового дослідження використані інформативно-аналітичні методи, методи порівняння, узагальнення, синтезу тощо. Теоретичною й методологічною основою дослідження стали наукові публікації та праці вітчизняних і зарубіжних вчених з питань практичного застосування франчайзингу у туристичному бізнесі. При написанні даної статті на основі проведених досліджень та аналізу формування і розвитку франчайзингу в Україні та світі було виділено етапи еволюції франчайзингу, як сучасної теоретичної основи здійснення підприємницької діяльності в туристичному секторі. Беручи до уваги історичні особливості та аналіз дослідження концепту франчайзингу, визначено та обґрунтовано поняття франчайзингу як інноваційного інструменту забезпечення ефективної діяльності туристичного бізнесу. Досліджено та обґрунтовано доцільність об’єднання туристичних підприємств у франчайзингові мережі, як перспективний напрям розвитку сучасного туристичного бізнесу. У статті висвітлюються проблеми і перспективи розвитку франчайзингової системи в туристичному бізнесі в Україні. Розкрито особливості створення франчайзингових мереж як найбільш ефективної форми діяльності в туристичному бізнесі. Проаналізовано найпопулярніші франшизи в Україні. Визначено основні переваги і недоліки франчайзингу для франчайзера та для франчайзі. Зроблено висновки про те, що створення франчайзингових мереж є перспективним напрямком розвитку вітчизняних мережевих туристських структур. Подальші наукові дослідження системи франчайзингу прискорять вихід України з економічної кризи, а також виведуть туристичний бізнес на новий рівень розвитку. Результати дослідження можуть бути корисними для працівників сфери туризму, науковців, викладачів та студентів спеціальності «Туризм».
The article deals with the prospect of tourism business and franchising as one of the factors of its development at the present stage. The main purpose is to consider the conditions of franchising in the tourism industry of Ukraine, prospects and problems of its development. Today it is important for the development of tourism enterprises to integrate into franchise networks. Informative-analytical methods, methods of comparison, generalization, synthesis, etc. were used in the scientific research. Scientific publications and works of domestic and foreign scientists on the practical application of franchising in the tourism business served as theoretical and methodological basis of the research. On the basis of the research and analysis of the formation and development of franchising in Ukraine and in the world, the stages of the evolution of franchising were highlighted in the article as a modern theoretical basis for entrepreneurial activity in the tourism sector. Taking into account the historical peculiarities and analysis of papers dedicated to the franchise concept, franchising is defined as an innovative tool for ensuring the efficient operation of the tourism business. The relevance of uniting tourism enterprises in franchise networks as a promising direction for the development of modern tourism business has been researched and substantiated. In the article the problems and prospects of development of franchising system in tourism business in Ukraine are covered. The article reveals the peculiarities of franchise networks creation as the most effective form of activity in the tourist business. The most popular franchises in Ukraine are analyzed. The main advantages and disadvantages of franchising for franchisor and franchisee are identified. It is concluded that the creation of franchise networks is a promising direction for the development of domestic tourist network structures. Further research on the franchising system will accelerate exit of Ukraine from the economic crisis and will take the tourism business to a new level of development. The results of the study may be useful for tourism workers, academics, teachers and students of the Tourism specialty
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1519
ISSN: 2708-4949
DOI: 10.24025/2708-4949.1.2020.204120
Випуск: 1
Початкова сторінка: 48
Кінцева сторінка: 56
Розташовується у зібраннях:№1

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdfТихоненко233.17 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
зміст.pdf77.95 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
титул.pdf100.06 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.