Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1632
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГавриш, Ірина Іванівна-
dc.contributor.authorКрупенна, Інга Анатолівна-
dc.date.accessioned2020-11-10T12:41:07Z-
dc.date.available2020-11-10T12:41:07Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1632-
dc.description.abstractУ статті здійснено моніторинг показників регіонального туристичного ринку та проведено оцінку туристичної привабливості регіону. Для порівняльної оцінки туристичної привабливості регіонів підібрано набір статистичних показників, який відображає основні параметри туристичної привабливості регіону. Проведено розрахунок базових часткових статистичних показників туристичного потенціалу регіону, розвитку туристичної інфраструктури та туристичного комфорту регіонів України. Визначено групові індикатори туристичного потенціалу регіону, розвитку туристичної інфраструктури та туристичного комфорту регіонів. Міжрегіональний порівняльний аналіз групових індексів туристичної привабливості дав можливість визначити ті регіони України, які спроможні створити найбільш оптимальну пропозицію туристичного продукту з позиції цільової аудиторії – туристів. Зроблено висновок, що туристична привабливість регіонів визначається не тільки унікальним природно-географічним ландшафтом та культурно-історичними дестинаціями, а й рівнем розвитку туристичної інфраструктури та туристичного комфорту, без розвитку яких неможливо досягти належного рівня туристичної привабливості або й, навіть, існуватиме загроза втратити лояльність з боку туристів.uk_UA
dc.description.abstractThe purpose of the article is to present the stages of assessing the attractiveness of the region on the basis of available official statistical information, monitoring of indices of the regional tourist market and estimation of tourist attractiveness of the regions of Ukraine. Estimation of tourist attractiveness on the basis of statistics implies the formation of group indices of tourist potential of the region, the development of tourist infrastructure and tourist comfort of the region and takes into account the proposed basic partial statistical indices. According to the results of comparative interregional analysis of tourist attractiveness of the regions, conducted on the basis of statistical information, it is concluded that tourist attractiveness of the regions is determined not only by the unique natural-geographical landscape and cultural and historical destinations, but also by the level of the development of tourist infrastructure and tourist comfort, which cannot be reached at the proper level of tourist attraction or even threatened to lose tourists' loyalty. In order to find optimal ways to increase the attractiveness of problem regions, it is necessary to supplement the quantitative statistical analysis of the attractiveness of the region with a more detailed qualitative assessment, which provides the justification and addition of criteria and involvement of its experts in the procedure. Monitoring of indices of the regional tourist market and estimation of tourist attractiveness of the region allows to form group indices of individual differential attractiveness traits for each target audience and on this basis to calculate integral attractiveness indices, which allow to draw interregional comparisons and conclusions about strong and weak positions differences between different types of attractiveness of the regionuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectрегіональний туристичний ринокuk_UA
dc.subjectмоніторингuk_UA
dc.subjectтуристична привабливістьuk_UA
dc.subjectметодика оцінкиuk_UA
dc.subjectміжрегіональні порівнянняuk_UA
dc.subjectregional tourist marketuk_UA
dc.subjectmonitoringuk_UA
dc.subjecttourist attractivenessuk_UA
dc.subjectvaluation methodologyuk_UA
dc.subjectinterregional comparisonsuk_UA
dc.titleМоніторинг показників регіонального туристичного ринку та оцінка туристичної привабливості регіонуuk_UA
dc.title.alternativeMonitoring of indices of the regional tourist market and estimation of tourist attractiveness of the regionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue54uk_UA
dc.citation.spage42uk_UA
dc.citation.epage51uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.0.54.2019.178391-
Appears in Collections:Випуск 54

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.pdfГавриш622.16 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf122.33 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf438.39 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.