Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1651
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПодлужна, Наталія Олександрівна-
dc.contributor.authorПетченко, Марина-
dc.contributor.authorЯкушев, Олександр Володимирович-
dc.date.accessioned2020-11-12T11:27:25Z-
dc.date.available2020-11-12T11:27:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2306-4412-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/1651-
dc.description.abstractУ статті встановлено, що ефективне антикризове управління підприємствами має бути інтегровано в усі сфери системи корпоративного управління. Цього можна досягти, лише комплексно впроваджуючи антикризові аспекти не тільки у систему фінансового менеджменту, застосовуючи якісні оцінювання та діагностику симптомів кризи або кризових явищ, але й у систему управління знаннями через навчання та перманентну практику персоналу, у систему інформаційнокомунікаційних зв’язків, корпоративну культуру та управління комплаєнс-ризиками. Формуючи комплексну систему антикризового управління, можливо більш раціонально та з меншими втратами управляти підприємством в умовах кризи, бути більш ініціативними та рішучими у своїх діях. Пропоновано такий склад команди антикризових менеджерів: фахівці з навчання персоналу, інформаційно-комунікаційних зв’язків, комплаєнс-ризиків та психолог, що дасть можливість не тільки подолати шоки з мінімальними наслідками, але й зберегти або, можливо, підвищити корпоративну репутацію та забезпечити, таким чином, стратегічну фінансову стійкість компанії.uk_UA
dc.description.abstractCrises from time to time arise in the activities of each business entity. Therefore, the management of the organization should be focused on preparing for the crisis in order to quickly level its early signs. It is important to have alternative scenarios for the development of crisis phenomena and the actions of management in them, which are outlined in the relevant management processes and procedures and summarized in the anti-crisis policy of the enterprise. Statistics show that most micro-crisis crises are related to management incompetence or inaction. Therefore, the task of improving the anti-crisis policy, its deepening and full integration with the management system of economic entities remains relevant. The article states that effective crisis management of enterprises should be integrated into all areas of corporate governance. This can only be achieved by integrating the crisis aspects not only into the financial management system, applying qualitative assessment and diagnosis of crisis symptoms or crisis phenomena, but also into the knowledge management system through training and permanent staff practice, in the system of information and communication relations, corporate culture. and compliance risk management. By forming a comprehensive crisis management system, it is possible to manage the enterprise in a more rational and less costly environment in times of crisis, to be more proactive and decisive in its actions. The following team of crisis managers is proposed: specialists in personnel training, information and communication relations, compliance risks and a psychologist, which will allow not only to overcome shocks with minimal consequences, but also to maintain or possibly increase corporate reputation and ensure thus, the strategic financial stability of the companyuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectантикризове управління підприємствомuk_UA
dc.subjectменеджментuk_UA
dc.subjectуправління знаннямиuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectінформаціяuk_UA
dc.subjectкомунікаціїuk_UA
dc.subjectкомплаєнсuk_UA
dc.subjectризикuk_UA
dc.subjectenterprise crisis managementuk_UA
dc.subjectmanagementuk_UA
dc.subjectknowledge managementuk_UA
dc.subjecttraininguk_UA
dc.subjectinformationuk_UA
dc.subjectcommunicationuk_UA
dc.subjectcomplianceuk_UA
dc.subjectriskuk_UA
dc.titleВиклики трансформації антикризового управління підприємствами в сучасних умовахuk_UA
dc.title.alternativeChallenges of transformation of enterprise crisis management in modern conditionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue57uk_UA
dc.citation.spage104uk_UA
dc.citation.epage109uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.0.57.2020.206457-
Appears in Collections:Випуск 57

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13.pdfПодлужна221.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf98.07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf227.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.