Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/209
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКорнєєв, Олександр Миколайович-
dc.contributor.authorПротасов, Сергій Юрійович-
dc.date.accessioned2019-04-24T19:33:08Z-
dc.date.available2019-04-24T19:33:08Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.issn2306-4455-
dc.identifier.urihttp://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/209-
dc.description.abstractРассматриваются некоторые общие подходы к решению предельных и начально–предельных задач наследственной теории вязкоупругости, приводится анализ их особенностей во время решения конкретных задач с использованием компьютера. Приведено три основных, наиболее распространенных подходы дискретизации за пространственными переменными, которые возводят задачу к решению интегрального уравнения или интегро-дифференциального уравнения типа Вольтераuk_UA
dc.description.abstractSome general going is examined near a decision maximum and initial–maximum tasks of the inherited theory of viscidly to the resiliency, an analysis over of their features is brought during the decision of concrete tasks with the use of computer. It is resulted three basic, most widespread approaches of discretesation after spatial variables which erect a task to the decision of integral equalization or integral of differential equalization of type of Voltary.uk_UA
dc.language.isoruuk_UA
dc.publisherВісник Черкаського державного технологічного університетуuk_UA
dc.subjectінтегральна модельuk_UA
dc.subjectметод Бубнова-Гальоркінаuk_UA
dc.subjectметод дискретизаціїuk_UA
dc.titleФормування та дискретизація інтегральних моделей у задачах спадкової в’язкопружностіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue3uk_UA
dc.citation.spage36uk_UA
dc.citation.epage39uk_UA
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФЕТР)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8_Korneyev.pdf145.58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.