Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОдінцов, Олег Михайлович-
dc.contributor.authorІльченко, Наталія Вікторівна-
dc.contributor.authorЛяшов, Дмитро Олександрович-
dc.date.accessioned2021-04-27T08:40:24Z-
dc.date.available2021-04-27T08:40:24Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn2306-4420-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2157-
dc.description.abstractУ статті розглядається міжнародний досвід організації надання адміністративних послуг у системі публічних послуг. Досліджено міжнародний досвід надання адміністративних послуг органами влади в Німеччині, Польщі, Нідерландах, Великій Британії, Канаді, США. Виявлено позитивний досвід вирішення проблем організації надання якісних адміністративних послуг органами влади цих країн. Вивчено можливості використання міжнародного досвіду надання адміністративних послуг в Україні. Наголошується на перспективності польського та німецького досвіду організації надання адміністративних послуг, зокрема на політиці зменшення спілкування між надавачами та споживачами адміністративних послуг з одночасним збереженням якості надання цих послуг. Запропоновано шляхи вдосконалення надання адміністративних послуг у публічному управлінні. Надано практичні рекомендації щодо покращення організації надання адміністративних послуг у країні.uk_UA
dc.description.abstractThe article considers the international experience of the organization of administrative services in the system of public services. The international experience of providing administrative services by the authorities in Germany, Poland, the Netherlands, Great Britain, Canada, and the USA is studied. Positive experience in solving the problems of organizing the provision of quality administrative services by the authorities of these countries has been revealed. Possibilities of using international experience in providing administrative services in Ukraine have been studied. Emphasis is placed on the prospects of the Polish experience in the provision of administrative services, in particular on the policy of reducing communication between providers and consumers of administrative services while maintaining the quality of these services, as well as active involvement of the private sector in the service delivery process. The German experience of improving the organization of administrative services may be relevant. The establishment of a mechanism for the provision of administrative services states that a removal of public authorities, in particular local governments, from the direct course of service provision is sufficiently effective and realistic example. In this case, the authorities are given only the functions of control and supervision, which allows them to perform more important tasks. The introduction of a quality management system in government has enabled individuals and legal entities to receive services at a decent level. In the selection of employees who perform the functions of providing services to citizens, in addition to professional qualities, attention is also paid to personal qualities, because close contact with customers involves the impact of the human factor on service activities. As a result of all administrative reforms in the country, multi-channel access to various services has been organized on a "single window" basis and a feature of positive changes in the public sphere based on the culture of national identity, the culture of statehood. Ways to improve the provision of administrative services in public administration are proposed. Practical recommendations for improving the organization of administrative services in the country are provideduk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЗбірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні наукиuk_UA
dc.subjectадміністративні послугиuk_UA
dc.subjectпублічні послугиuk_UA
dc.subjectдержавна послугаuk_UA
dc.subjectоргани публічної владиuk_UA
dc.subjectудосконалення системиuk_UA
dc.subjectнадання послугuk_UA
dc.subjectзарубіжний досвідuk_UA
dc.subjectadministrative servicesuk_UA
dc.subjectpublic servicesuk_UA
dc.subjectstate serviceuk_UA
dc.subjectpublic authoritiesuk_UA
dc.subjectimprovement of service provision systemuk_UA
dc.subjectforeign experienceuk_UA
dc.titleМіжнародний досвід організації надання адміністративних послугuk_UA
dc.title.alternativeInternational experience of organization of administrative servicesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue60uk_UA
dc.citation.spage41uk_UA
dc.citation.epage51uk_UA
dc.identifier.doi10.24025/2306-4420.1.60.2021.228188-
Appears in Collections:Випуск 60

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
41-51_Одiнцов.pdf274.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf107.21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf224.83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.