Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2202
Title: Методи ціннісно-орієнтованого управління арт-проектами
Other Titles: Methods of value-oriented art project management
Authors: Бас, Д.В.
Keywords: методологія управління проектами;арт-проект;стейкхолдери;цінності;ціннісно-орієнтоване управління;метод;project management methodology;art project;stakeholders;values;value-oriented management;method
Issue Date: 2019
Publisher: Вісник Черкаського державного технологічного університету. Технічні науки
Abstract: На сьогоднішній день у світі та в Україні швидкими темпами впроваджуються методологія управління проектами та методологія ціннісно-орієнтованого управління проектами, зокрема розвивається компонента управління стейкхолдерами. Тому науковці приділяють багато уваги ідентифікації, аналізу та управлінню стейкхолдерами у зв’язку з тим, що вони можуть як покращити результат проекту, так і повністю дискредитувати його, тим самим завершити проект без досягнення поставленої мети. У статті проаналізовано етап ідентифікації стейкхолдерів відповідно до існуючих механізмів взаємодії компанії та її стейкхолдерів. Автором запропоновано удосконалити ці механізми шляхом проведення оцінювання цінностей кожного стейкхолдера та врахування впливу ризиків від їх діяльності або бездіяльності. Застосування методів ціннісно-орієнтованого управління арт-проектами допоможе керівнику арт-проекту та його команді провести ідентифікацію стейкхолдерів арт-проекту та оцінити цінність артпродукту з урахуванням потреб кожної зацікавленої сторони арт-проекту з метою підвищення їх задоволеності продуктом арт-проекту.
Today, in the world and in Ukraine, the methodology of project management and the methodology of value-oriented project management are being rapidly implemented, in particular, the stakeholder management component is being developed. After the results of the analysis of scientists’ publications, the author has concluded that the interested parties of any project, in particular, an art project, can both improve the result of the project and completely discredit it, thereby completing the project without achieving the goal. Therefore, in existing project management methodologies, special attention is paid to identifying, analyzing, monitoring and managing stakeholders, as well as determining the value of a project product for each of them. The purpose of the article is to develop methods of value-oriented management of art projects, which provide an opportunity to identify the stakeholders of the art project and assess the value of the art product, to increase the satisfaction of the needs of all stakeholders of the art project. The article analyzes the stage of identifying the stakeholders of an art project in accordance with the existing mechanisms of the interaction between the company and its stakeholders. The author has offered to improve these mechanisms by assessing the values of each stakeholder and taking into account the impact of risks from their activities or inactivity. The method of managing the value of the art project, which allows to develop strategies to manage the value of stakeholders and risks that may arise in the course of their activities, is proposed. The application of techniques of value-oriented art project management will help the art project manager and his team to identify the art project stakeholders and assess the value of the art product, taking into account the needs of each interested party of the art project in order to increase their satisfaction with the art project product
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2202
ISSN: 2306-4412
2306-4455
DOI: 10.24025/2306-4412.2.2019.169926
Issue: 2
First Page: 107
End Page: 116
Appears in Collections:№2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdfБас315.18 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
зміст.pdf403.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
титул.pdf245.54 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.