Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2232
Назва: Оптимізація функціональних можливостей інформаційної системи для розвитку туризму
Інші назви: Optimization of functional opportunities of information system for tourism development
Автори: Сисоєнко, Світлана Володимирівна
Дахненко, Дмитро Васильович
Ключові слова: оптимізація;дослідження;система для розвитку туризму;статистика;база даних;авторизація;рефакторинг;optimization;research;system for tourism development;statistics;database;authorization;refactoring
Дата публікації: 2019
Видавництво: Вісник Черкаського державного технологічного університету. Технічні науки
Короткий огляд (реферат): Проведене дослідження дало можливість оптимізувати функціональний потенціал інформаційної автоматизованої системи для розвитку туризму. Дослідження показало, що одним із важливих факторів у проведенні оптимізації є швидкість завантаження сторінок та обробки даних з боку сервера. В результаті дослідження та оптимізації було отримано статистику відвідуваності цієї системи, а також ефективність її використання, виявлено основні переваги та недоліки.
The research gives the possibility to optimize the functionality of information automated system for tourism development. The research has shown that the speed of page loading and data processing of the server is an important factor in the process of optimization. As a result of the research and optimization, the statistics on the attendance of this system, as well as the effectiveness of the system have been obtained, the advantages and disadvantages have been identified. After the optimization of the system, the shortcomings are eliminated, as well as the efficiency and attendance of information system for tourism development are increased. The specific features of the creation and implementation of tourist services (a large number of participants and their significant geographical separation, extensive system of relations between the subjects of tourist market, territorial differentiation of tourist product, the distance of the place of sale of tourist services from the place of their consumption) determine the need for research and optimization of the functionality of information system for tourism development. Tourism, as an important segment of foreign trade, envisages export-import operations with services and is one of the sources of attraction of foreign currency into the country. The subfunction of payments balance means a comparison of tourist expenditures of the local population who have gone abroad (outbound tourism, import of services), with the income derived from the consumption of goods and services by foreign nationals who have arrived in the country for tourist purposes (inbound tourism). In this case, the export of tourist services is specific and is often called "invisible" exports, since the tourist product is consumed, as a rule, at the point of service
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2232
ISSN: 2306-4412
2306-4455
DOI: 10.24025/2306-4412.4.2019.184140
Випуск: 4
Початкова сторінка: 49
Кінцева сторінка: 55
Розташовується у зібраннях:№4/2019

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
9.pdfСисоєнко643.16 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
зміст.pdf367.83 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити
титул.pdf336.59 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.