Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2253
Title: Лінгвометодичні основи дистанційної форми навчання української фонетики іноземних студентів
Authors: Береза, Людмила Олександрівна
Василенко, Ніна Василівна
Keywords: навчання фонетики;іноземні студенти;українська мова як іноземна;Ukrainian as a foreign language;learning phonetics;foreign students
Issue Date: 2020
Publisher: Prague: Anisiia Tomanek OSVČ
Abstract: У процесі навчання іноземної мови провідне місце посідає фонетика, оскільки перше знайомство з мовою відбува ється на фонетичному рівні, і формування орфоепічних нави чок є однією з основних задач навчання на початковому етапі. Якщо не приділяти належної уваги вимові, то артикуляційний апарат звикає до неправильної артикуляції звука, і мовлення стає неправильно інтонованим, що в подальшому призводить до змістового спотворення. Вимова—це своєрідна візитна картка кожного іноземця, позаяк перше, на що звертається увага під час спілкування,—це чистота й правильність мовлення.
In the process of learning a foreign leading place Phonetics is present, because the first acquaintance with the language takes place at the phonetic level, and the formation of orthoepic skills is one of the main tasks of learning at the initial stage. If you do not pay proper attention to pronunciation, then articulatory the device gets used to incorrect articulation of a sound, and speech becomes incorrectly intoned, which later leads to semantic distortion. Pronunciation is a kind of business card of every foreigner, as the first thing to pay attention to time of communication is purity and correctness of speech.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2253
ISBN: 978-80-908088-0-5
DOI: 10.25313/pp2020-7
First Page: 43
End Page: 58
Book Title: Pedagogy and Psychology in the Modern World: Theoretical and Practical Aspects: collective monograph
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Монографія_Педагогіка_WEB.pdf2.31 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.