Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2296
Название: Маркетингові комунікації: напрямки та перспективи розвитку
Другие названия: Marketing communications: directions and prospects of development
Авторы: Іванченко, Вадим Олександрович
Білик, Вікторія Вікторівна
Ключевые слова: маркетинг;комунікації;медіа;інтернет;мережа;споживач;товар;marketing;communications;media;internet;network;consumer;product
Дата публикации: 2019
Издательство: Вісник Хмельницького національного університету
Краткий осмотр (реферат): У представленій статті висвітлено основні сучасні форми маркетингових комунікацій, котрі доповнено інноваційними елементами. Автором здійснено їх характеристику та спробу групування новітніх інструментів за класичними підходами. В процесі дослідження виділено основні тенденції розвитку маркетингових комунікації та сформульовано перспективні їх напрямки. Особливу увагу в дослідженні приділено інструментам SMM, як складової Digital Marketing. Окрім того, висвітлено перспективи розвитку дропшипінгу, Ambient Media та нейромаркетингу. Технології нейромаркетингу виглядають досить суперечливими, викликає сумніви їх етичний аспект, але, водночас, ефективність та дієвість їх не викликає сумнівів. Сучасні маркетингові комунікації, окрім форми, набувають і нового смисловго навантаження, несучи в собі потужний додатковий меседж до споживача, котрий здатен створювати додаткову цінність товару.
In this article, the main contemporary forms of marketing communications, which are supplemented by innovative elements, are presented. The author has learned about the characteristics and how to group new tools for classic approaches. In the process of recent progress, the main trends in the development of marketing communications have been seen and promising in a straightforward manner. Today the middle of the business is developing dynamically and constantly changing. In any new products, there are often copies of those analogs, which are more effective and smart tools in marketing, ways of communicating in a way that makes products so efficient and straightforward. The development of information-digital technologies has become a catalyst for the development of marketing communications around the segment: marketing communications, which step by step are losing the steps of integration in all the spheres of suspension development. I especially respect in the past it was given to SMM tools, like warehouse Digital Marketing. In addition, the prospects for the development of dropshipping, Ambient Media and neuromarketing are considered. The main focus on the prospects for development is in the joke of creative forms by the addition of existing technologies and continuous monitoring of development. Obviously, the emergence of new forms of marketing communications requires non-standard methods of assessing its effectiveness and further directions of promotion. In this context, not only advertising appeals to the consumer, but the feedback from consumer to advertising comes to the fore. In this context, a new marketing concept has emerged - coolhunting, a specially organized search for really unusual ideas in real life. Or, in other words, the search for vital insights relevant to the most active, modern, influential target audience. Currently, the conditions for the functioning of world and national communications markets are converging, and hence the working conditions for them. In the minds of the globalization of informational space, the marketing commune is accelerating and expanding, and even more often becoming available for all forms of business. On the current market, a few of bloggers or instagram-extenders can often be highly effective for a large-scale classic advertising campaign. Today's marketing community, the environment of the form, creates a new message, doesn’t think it’s a tedious pre-delivery message to the customer, who was given the same price for the goods
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2296
ISSN: 2307-5740
DOI: 10.31891/2307-5740-2019-272-4-2-204-208
Том: 2
Выпуск: 4
Первая страница: 204
Последняя страница: 208
Располагается в коллекциях:Наукові роботи студентів та аспірантів (ФЕУ)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
VKNU-ES-2019-N4-Т2.pdf204-2098.14 MBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.