Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2301
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБілик, Вікторія Вікторівна-
dc.contributor.authorСергієнко, Олександр Анатолійович-
dc.contributor.authorКрупенна, Інга Анатолівна-
dc.date.accessioned2021-05-28T10:16:47Z-
dc.date.available2021-05-28T10:16:47Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2301-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню напрямків та особливостей використання цифрового маркетингу в сучасній діяльності підприємства. Автором обґрунтовано взаємопов’язаність понять цифрового маркетингу та інтернет-маркетингу, уточнено категорійний апарат дослідження. Визначені основні переваги інтернет-маркетингу та його інструментів.Розглянуті напрямки застосування інструментів цифрового маркетингу провідними гравцями фешен-ринку, який сьогодні активно «мігрує» в онлайн та інвестує значні кошти в інтернет-маркетинг та цифровий маркетинг. На прикладі індустрії моди розглянено тенденції та напрямки розвитку технологій цифрового маркетингу, які необхідно брати до уваги гравцям ринку в найближчій перспективі. Зроблено висновок, що інтернет-маркетинг і цифровий маркетинг пропонують сучасній організації технології та інструменти, які потребують серйозних інвестицій та висококваліфікованих кадрів, але дозволяють оптимізувати маркетингові та рекламні бюджети, забезпечують довгострокові партнерські взаємодії зі споживачами.uk_UA
dc.description.abstractСтатья посвящена исследованию направлений и особенностей использования цифрового маркетинга в современной деятельности предприятия. Автором обоснована взаимосвязь понятий цифрового маркетинга и интернет-маркетинга, уточнен категорийный аппарат исследования. Определены основные преимущества интернет-маркетинга и его инструментов. Рассмотрены направления применения инструментов цифрового маркетинга ведущими игроками фешен-рынка, который сегодня активно «мигрирует» в онлайн и инвестирует значительные средства в интернет-маркетинг и цифровой маркетинг. На примере индустрии моды рассмотрены тенденции и направления развития технологий цифрового маркетинга, которые необходимо принимать во внимание игрокам рынка в ближайшей перспективе. Сделан вывод, что интернет-маркетинг и цифровой маркетинг предлагают современной организации технологии и инструменты, которые требуют серьезных инвестиций и высококвалифицированных кадров, но которые позволяют оптимизировать маркетинговые и рекламные бюджеты, обеспечивают долгосрочные партнерские взаимодействия с потребителями.uk_UA
dc.description.abstractThe article is dedicated to ivestigation of peculiarities of use of digital marketing in modern enterprise activity. The author gives grounding of interrelation of notions of digital marketing and Internet marketing, specifies categorial apparatus of investigation. Main advantages of Internet marketing and its instruments appealing for marketing specialists are distinguished. The article accentuates that the prerequisite for effective enterprise promotion and its goods in digital environment is qualitative marketing investigation. It regards modern marketing instruments that an organization uses in digital environment. It draws the examples of using the instruments of digital marketing by leading stakeholders of fashion market which is now actively “migrating” to online format and invests significant funds to Internet marketing and digital marketing. It is pointed out that the important result of implementation of instruments and technologies of Internet marketing is raise of company’s marketing competency which is distinguished as a sum of competencies of all company’s workers in the sphere of marketing, individual knowledge and skills of marketing specialists that are revealed in the process of interaction with customers, partners, stakeholders, team, competitors. On the example of fashion industry it regards the tendencies of development of digital marketing technologies that should be taken into account by market stakeholders in the nearest perspective: good quality content; personalization for formation of unforgettable customer experience; video advertisement that takes into account various demands, various aims, various methods (duration, form, content) and professional approach; intellectualization of choosing the advertisement plots; active use of chat-bots, professional use of marketing technologies (mar-tech), among them – Internet of Things (IoT), virtual reality (VR), added reality (AR), personalization, visualization, face recognition etc. The conclusion is made that Internet marketing and digital marketing suggest technologies and instruments that need serious investment and highly qualified personnel; but at the same time they allow optimization of marketing and advertisement budgets, provide long-term partnership relations with available customers and quick win of new target audienceuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherНауковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія Економікаuk_UA
dc.subjectінтернет-маркетингuk_UA
dc.subjectцифровий маркетингuk_UA
dc.subjectмаркетингові комунікаціїuk_UA
dc.subjectмаркетингові технологіїuk_UA
dc.subjectфешен ринокuk_UA
dc.subjectколективна маркетингова компетенціяuk_UA
dc.subjectинтернет-маркетингuk_UA
dc.subjectцифровой маркетингuk_UA
dc.subjectмаркетинговые коммуникацииuk_UA
dc.subjectмаркетинговые технологииuk_UA
dc.subjectколлективная маркетинговая компетенцияuk_UA
dc.subjectinternet marketinguk_UA
dc.subjectdigital marketinguk_UA
dc.subjectmarketing communicationsuk_UA
dc.subjectmarketing technologiesuk_UA
dc.subjectfashion marketuk_UA
dc.subjectcollective marketing competencyuk_UA
dc.titleІнструменти цифрового маркетингу в умовах трансформації комунікацій сучасної організаціїuk_UA
dc.title.alternativeИнструменты цифрового маркетинга в условиях трансформации коммуникаций современной организацииuk_UA
dc.title.alternativeDigital marketing tools in the conditions of transformation of communications of the modern organizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue825uk_UA
dc.citation.spage33uk_UA
dc.citation.epage40uk_UA
dc.identifier.doi10.31861/ecovis/2020-825-5-
Appears in Collections:Наукові роботи студентів та аспірантів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf459.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.