Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2301
Title: Інструменти цифрового маркетингу в умовах трансформації комунікацій сучасної організації
Other Titles: Инструменты цифрового маркетинга в условиях трансформации коммуникаций современной организации
Digital marketing tools in the conditions of transformation of communications of the modern organization
Authors: Білик, Вікторія Вікторівна
Сергієнко, Олександр Анатолійович
Крупенна, Інга Анатолівна
Keywords: інтернет-маркетинг;цифровий маркетинг;маркетингові комунікації;маркетингові технології;фешен ринок;колективна маркетингова компетенція;интернет-маркетинг;цифровой маркетинг;маркетинговые коммуникации;маркетинговые технологии;коллективная маркетинговая компетенция;internet marketing;digital marketing;marketing communications;marketing technologies;fashion market;collective marketing competency
Issue Date: 2020
Publisher: Науковий вісник Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Серія Економіка
Abstract: Статтю присвячено дослідженню напрямків та особливостей використання цифрового маркетингу в сучасній діяльності підприємства. Автором обґрунтовано взаємопов’язаність понять цифрового маркетингу та інтернет-маркетингу, уточнено категорійний апарат дослідження. Визначені основні переваги інтернет-маркетингу та його інструментів.Розглянуті напрямки застосування інструментів цифрового маркетингу провідними гравцями фешен-ринку, який сьогодні активно «мігрує» в онлайн та інвестує значні кошти в інтернет-маркетинг та цифровий маркетинг. На прикладі індустрії моди розглянено тенденції та напрямки розвитку технологій цифрового маркетингу, які необхідно брати до уваги гравцям ринку в найближчій перспективі. Зроблено висновок, що інтернет-маркетинг і цифровий маркетинг пропонують сучасній організації технології та інструменти, які потребують серйозних інвестицій та висококваліфікованих кадрів, але дозволяють оптимізувати маркетингові та рекламні бюджети, забезпечують довгострокові партнерські взаємодії зі споживачами.
Статья посвящена исследованию направлений и особенностей использования цифрового маркетинга в современной деятельности предприятия. Автором обоснована взаимосвязь понятий цифрового маркетинга и интернет-маркетинга, уточнен категорийный аппарат исследования. Определены основные преимущества интернет-маркетинга и его инструментов. Рассмотрены направления применения инструментов цифрового маркетинга ведущими игроками фешен-рынка, который сегодня активно «мигрирует» в онлайн и инвестирует значительные средства в интернет-маркетинг и цифровой маркетинг. На примере индустрии моды рассмотрены тенденции и направления развития технологий цифрового маркетинга, которые необходимо принимать во внимание игрокам рынка в ближайшей перспективе. Сделан вывод, что интернет-маркетинг и цифровой маркетинг предлагают современной организации технологии и инструменты, которые требуют серьезных инвестиций и высококвалифицированных кадров, но которые позволяют оптимизировать маркетинговые и рекламные бюджеты, обеспечивают долгосрочные партнерские взаимодействия с потребителями.
The article is dedicated to ivestigation of peculiarities of use of digital marketing in modern enterprise activity. The author gives grounding of interrelation of notions of digital marketing and Internet marketing, specifies categorial apparatus of investigation. Main advantages of Internet marketing and its instruments appealing for marketing specialists are distinguished. The article accentuates that the prerequisite for effective enterprise promotion and its goods in digital environment is qualitative marketing investigation. It regards modern marketing instruments that an organization uses in digital environment. It draws the examples of using the instruments of digital marketing by leading stakeholders of fashion market which is now actively “migrating” to online format and invests significant funds to Internet marketing and digital marketing. It is pointed out that the important result of implementation of instruments and technologies of Internet marketing is raise of company’s marketing competency which is distinguished as a sum of competencies of all company’s workers in the sphere of marketing, individual knowledge and skills of marketing specialists that are revealed in the process of interaction with customers, partners, stakeholders, team, competitors. On the example of fashion industry it regards the tendencies of development of digital marketing technologies that should be taken into account by market stakeholders in the nearest perspective: good quality content; personalization for formation of unforgettable customer experience; video advertisement that takes into account various demands, various aims, various methods (duration, form, content) and professional approach; intellectualization of choosing the advertisement plots; active use of chat-bots, professional use of marketing technologies (mar-tech), among them – Internet of Things (IoT), virtual reality (VR), added reality (AR), personalization, visualization, face recognition etc. The conclusion is made that Internet marketing and digital marketing suggest technologies and instruments that need serious investment and highly qualified personnel; but at the same time they allow optimization of marketing and advertisement budgets, provide long-term partnership relations with available customers and quick win of new target audience
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2301
DOI: 10.31861/ecovis/2020-825-5
Issue: 825
First Page: 33
End Page: 40
Appears in Collections:Наукові роботи студентів та аспірантів (ФЕУ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf459.11 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.