Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2796
Назва: Pedagogical aspects of the development of teacher's digital competence
Автори: Sira, Larisa
Semeniako, Yulia
Makhynia, Nataliia
Baibakova, Olga
Demianenko, Olena
Махиня, Наталія Володимирівна
Ключові слова: digital;competence;development;teacher
Дата публікації: 2021
Видавництво: Laplage em Revista
Короткий огляд (реферат): The article defines the criteria and levels of manifestation of digital competence, presents the experience of forming the digital competence of a HEIs modern teacher. The purpose of the study is to identify a mobile system of pedagogical aspects, based on which the digital diagrams of HEIs teachers are formed. The article describes the concept of "digital competence" in pedagogy, sociology, psychology, teaching methods. Empirical (observation, experiment, comparison), qualimetric (statistical calculation), and modeling (model creation, forecasting) methods were used to form the methodological base. Itis established that the concept of digital competence of the teacher is an integral element in the learning environment of the HEIs, which is based on the basic pedagogical aspects. The practical significance of the intelligence results is directed to theimplementation of the provisions of the digitizer model.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2796
ISSN: 2446-6220
DOI: 10.24115/S2446-6220202172851p.527-539
Том: 7
Випуск: 2
Початкова сторінка: 527
Кінцева сторінка: 539
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
851-Texto do Artigo-1340-5-10-20210607.pdf422.83 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.