Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2821
Название: Використання фахово спрямованих тестових завдань для модульного контролю знань студентів при вивченні загального курсу фізики
Другие названия: The use of professionally directed test tasks for modular control of students knowledge in the study of general physics course
Авторы: Бутенко, Тетяна Іванівна
Колінько, Сергій Олександрович
Кулик, Людмила Олександрівна
Ключевые слова: тест;технологія;оцінювання знань та навичок;модульний контроль;якість знань;test;technology;evaluation of knowledge and skills;modular control;quality of knowledge
Дата публикации: 2016
Издательство: Вісник Черкаського державного технологічного університету. Серія: Технічні науки
Краткий осмотр (реферат): РРозглянуто проблемні питання, пов’язані з оцінюванням знань студентів при вивченні загального курсу фізики. Проаналізовано доцільність використання тестової форми контролю поточної успішності студентів. Представлено методику модульного контролю, яка базується на застосуванні тестової технології.
Problematic issues associated with the evaluation of students' knowledge in the study of general physics course are considered. It is found that the test allows to evaluate the level of theoretical knowledge of students and their practical skills qualitatively and quickly. The peculiarity of this form of control consists in the objectivity, a small loss of time and students' independence. Didactic support of students' knowledge evaluation in general, and in the study of physics, in particular, is an area of work that requires constant development and improvement. The technique of modular control of knowledge and skills of engineering students in the study of "General Physics" discipline is presented. It is based on the application of test technology. Test form of modular control realization can effectively control the current progress of students, analyze and adjust educational efforts of the teacher. A student, on results control, can really estimate the level of knowledge and correct the further educational work. Further studies are to improve didactic and methodological support of the developed test control of knowledge and abilities of students.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2821
ISSN: 2306-4455
Выпуск: 1
Первая страница: 89
Последняя страница: 95
Располагается в коллекциях:Наукові публікації викладачів (ФКТМД)

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Vchdtu_2016_1_15.pdf300.61 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.