Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2823
Title: Current tendencies of adult education in EU based on the conclusions of EAEA’s country report
Other Titles: Сучасні тенденції освіти дорослих у Євросоюзі на основі щорічного звіту європейської асоціації освіти дорослих
Authors: Makhynia, Nataliia
Махиня, Наталія Володимирівна
Keywords: adult education;lifelong learning;formal education;informal education;international program;umbrella organization;European Association for the Education of Adults;international cooperation;формальна освіта;неформальна освіта;міжнародна програма;головна організація;Європейська асоціація освіти дорослих;міжнародна взаємодія;освіта дорослих;освіта упродовж життя
Issue Date: 2018
Publisher: Вісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні науки
Abstract: The basic principles of organization of educational environment in adult learning are determined. The differences between the planning of educational practices for children and teenagers and adult learners are outlined. It was found out that the main principles for formation and management of educational environment in adult learning are: the formation of mutual respect, trust and support; creation of mechanisms of mutual planning; diagnostics of the needs of adults involved in the educational process; transforming the need into the purpose; formation of an educational activity type and its management; assessing the level of achievement of the set learning goal.
Вступ. Освіта дорослих – тип навчання, не обмежений суворими організаційними рамками, вільний у виборі навчальних матеріалів, методології, місця проведення занять, тривалості курсу. Дорослі навчаються багатьма способами. Відповідно, існує багато форматів та методів навчання, які можуть сприяти освітнім результатам дорослих учнів. Мета. Стаття спрямована на проведення аналізу основних принципів формування ефективного навчального середовища і управління ним під час організації освіти дорослих. Результати. Поняття освіти дорослих розглядають як неперервний процес навчання упродовж життя, що базується на потребі набуття нових знань та умінь. Оскільки навчання є процесом соціальним, людина здобуває освіту з трьох причин: для самовдосконалення; для більшої конкурентноспроможності на ринку праці (робоча зайнятість, краща зарплата, кар’єра, вимоги роботодавця, набуття нових компетенцій); для кращих можливостей у успільному житті (емпатія, толерантність, прийняття рішень, захист навколишнього середовища – ці питання вимагають колективних рішень, і люди прагнуть долучатися, висловлювати власну думку, впливати на громадські рішення). У освітніх колах триває дискусія про значну різницю в андрагогічних і педагогічних принципах навчання. Завдання андрагога є подвійним: по-перше, створити ефективне навчальне середовище для дорослого учня, у якому б він отримував максимальну підтримку своїх навчальних прагнень; по-друге, слугувати для дорослого учня надійним джерелом інформації, при цьому спрямовуючи його до інших джерел знань та навчальних ресурсів: колег, фахівців, керівників, літератури, тощо. У процесі формування навчального середовища, андрагог має справу з різними завданнями, відмінними від завдань педагога. Тоді як педагог за основне завдання має передачу знань учням, андрагог радше сприяє набуттю нових знань слухачем. Організовуючи процес навчання, андрагог має подбати про такі елементи: 1) Формування клімату, що є важливою умовою ефективного набуття знань. Клімат формується у двох категоріях – інституційній і ситуативній. Почуття поваги – важливий чинник ефективного клімату освітнього середовища. З іншого боку, зневага і неповага відвертає учнів від процесу набуття знань і спрямовує їхній навчальний потенціал деінде. 2) Створення можливості для спільного планування навчальної діяльності. Людина позитивно ставиться до того виду діяльності, який вона сама спланувала або ж взяла участь у його попередньому обговоренні. 3) Діагностика навчальних потреб дорослого учня. У цьому процесі андрагог може також використати потенціал інституцій, організацій чи громади. Установлення адекватних потреб слухачів допомагає ставити правильні навчальні цілі програм навчання. 4) Перетворення навчальних потреб у навчальні цілі – напрями освітнього розвитку особистості. 5) Формування і управління навчальною діяльністю дорослих учнів. Після постановки навчальних цілей, андрагог і учасники процесу навчання мають спланувати шляхи їх досягнення. Сюди входить визначення ресурсів для досягнення цілей та вибір ефективних стратегій для використання цих ресурсів. 6) Оцінка досягнення результатів навчання. Освітні інституції часто для такого оцінювання застосовують кількісні показники. У новітніх тенденціях – акцент на якісних показниках: оцінка того, як змінюється реакція учня на реальні життєві ситуації, кейси, практичні завдання. Андрагогічна модель навчання, крім того, вимагає, щоб учень був також залучений у процес оцінювання навчальних результатів. Висновки. Навчання дорослих учнів буває особливим, складним, нетрадиційним. Зазвичай андрагог має справу з учнем, який володіє власним досвідом у навчанні, тому інтенсивність залучення слухача у навчання сприятиме набуттю ними нових знань і умінь. Залучення дорослого учня у процес планування навчального процесу і оцінювання набутих ним знань є необхідним елементом побудови ефективної моделі навчання дорослих.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2823
ISSN: 2076-586X
DOI: 10.31651/2524-2660-2018-16-31-36
Issue: 16
First Page: 31
End Page: 36
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf294.93 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.