Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2826
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMakhynia, Nataliia-
dc.contributor.authorМахиня, Наталія Володимирівна-
dc.date.accessioned2021-11-22T12:33:33Z-
dc.date.available2021-11-22T12:33:33Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2076-586X-
dc.identifier.urihttps://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2826-
dc.description.abstractВизначено основні принципи організації освітнього простору в освітідорослих. Окреслено відмінності між плануванням навчальних практик для дітей і підлітків,для дорослих учнів. З ’ясовано, що основними засадами для формування і управління освітнімпростором в освіті дорослих є: формування навчального клімату взаємоповаги, довіри іпідтримки; створення механізмів узаємного планування; діагностика потреб дорослих, якіберуть участь в освітньому процесі; перетворення потреби в мету; формування типуосвітньої діяльності й управління ним; оцінювання рівня досягнення поставленої навчальної мети.uk_UA
dc.description.abstractAdult education is the type of education that is free from rigidity (systems that are very strict or difficult to change) with regards to curriculum, learning materials, methodology, venue, duration or the length an individual takes to complete a particular instructional session. Adult learn in a variety of ways. Therefore, it stands to reason that there are a variety of educational delivery formats and teaching methods that should be employed to facilitate the learning process of adults. The selection of teaching methods from one or a combination of the categories is dependent upon the intended outcome and the maturity (readiness level) of the learners, from a knowledge and skill perspective.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВісник Черкаського університету. Серія: Педагогічні наукиuk_UA
dc.subjectосвіта дорослихuk_UA
dc.subjectандрагогuk_UA
dc.subjectорганізація освітнього просторуuk_UA
dc.subjectпринципи організаціїuk_UA
dc.subjectнавчальний кліматuk_UA
dc.subjectтип освітньої діяльностіuk_UA
dc.subjectоцінюванняuk_UA
dc.subjectмета навчанняuk_UA
dc.subjectadult educationuk_UA
dc.subjectandragogueuk_UA
dc.subjecteducational climateuk_UA
dc.subjecttype of educational activityuk_UA
dc.subjectevaluationuk_UA
dc.subjectpurpose of traininguk_UA
dc.subjectorganization of educational environmentuk_UA
dc.subjectorganization principlesuk_UA
dc.titleDesigning and managing a pattern of adult learning experienceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.citation.issue18uk_UA
dc.citation.spage59uk_UA
dc.citation.epage64uk_UA
dc.identifier.doi10.31651/2524-2660-2018-18-59-64-
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf153.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.