Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2944
Назва: Взаємозв’язок показників розвитку станової сили та фізичного розвитку студентів технічних вишів
Інші назви: Relationship indicators of class forces and physical development of students of technical universities
Автори: Загородній, Василь Володимирович
Ярославська, Лариса Петрівна
Лошицька, Т.І
Ключові слова: фізичне виховання;фізичний розвиток;антропометрія;сила;спина;м’язи;студенти;активність;індекс;динамометрія;physical development;anthropometry;force;muscles;back;students;locality;activity;analysis;comparison;dependence;index;dynamometry
Дата публікації: 2015
Видавництво: Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт
Короткий огляд (реферат): Розглянуто особливості силових показників фізичного розвитку та фізичної підготовленості студентів першого року навчання технічних напрямів підготовки, що мешкають в різних побутових умовах, мають різну рухову активність. Визначено належні та фактичні показники станової сили. Проведено їх порівняльний аналіз. Визначено ступінь невідповідності показників у обох групах.
The features of development of force indicators of physical development and physical fitness of students living in different conditions of life, have different impellent activity. The aim - to determine the relationship between the development level class forces, physical development and the amount of physical activity students who live in the city and in rural areas. The investigated contingent is constitute the first year students from rural areas and the city. The majority surveyed - students of technical and computer training areas, enrolled in Cherkasy State Technological University, Mikhaylo Ostrogradsky National University of Kremenchuk. A study conducted indicators of physical development of young men. Data used a questionnaire survey of students about appraisal of health. Determined for appropriate and the actual indicators is power. Carried out comparative analysis of their. The degree of non-compliance indicators in both groups. Found that today's youth, which has a low level of physical activity, dynamometric indicators were studied students of both universities, is not conforming to individual requirements. Only 38% of rural and 36% urban youth have a sufficient level of development of class forces. Young students from rural areas compared with urban have fewer lag from the norm in percentage terms and characterized by a high levels of development strength. Girls representatives of the rural region in the relative strength index is have an advantage over their city classmate 17.1% (KrNU) and 17.5% (ChSTU). In further research is planned to study the relationship between power and indicators scope and nature of the physical activity of students.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/2944
ISSN: 2518-7465
Том: 1
Випуск: 129
Початкова сторінка: 90
Кінцева сторінка: 93
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації викладачів (ФХТСО)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищено авторським правом, усі права збережено.