Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3048
Title: Засоби оцінювання ставлення пропагандиста до тексту зворотного психологічного впливу
Other Titles: Means of Assessing the Propagandist’s Attitude to the Text of the Reverse Psychological Influence
Authors: Тарасенко, Ярослав Володимирович
Keywords: оцінювання ставлення до тексту;психологічний вплив;протидія пропаганді;семантичний диференціал;комп’ютеризоване опитування інформанта;інформаційно-психологічне протиборство;assessment of the attitude to text;psychological influence;counter propaganda;semantic differential;computerized informant’s survey;information-psychological warfare
Issue Date: 2021
Publisher: Вісник Вінницького політехнічного інституту
Abstract: Розв’язано актуальну задачу підвищення ефективності оцінювання ставлення пропагандиста до тексту зворотного психологічного впливу, що дозволило звузити коло випадків застосування лінгвістичного експерименту до окремої категорії суб’єктивного семантичного простору пропагандиста та підвищити точність оцінювання для коригування подальшої стратегії протидії інформаційній пропаганді. Водночас вдосконалено процедуру комп’ютеризованого опитування інформанта для підвищення ефективності подальшого оцінювання. Удосконалено підхід факторного аналізу для підвищення точності інтерпретації результатів. Інтегровано методи семантичного інтеграла та семантичного диференціала на базі семантичного диференціала для звуження кола випадків використання лінгвістичного експерименту та можливості застосування в процесі подальшого додавання семантичного шуму. Таким чином, сукупність існуючих засобів оцінювання ставлення реципієнта до об’єкта, разом з методом семантичного інтеграла, семантичного диференціала та метод асоціативного експерименту адаптовано до конкретного виду лінгвістичного експерименту, а саме методу опитування інформанта в контексті використання сукупності комп’ютеризованих методів протидії інформаційній пропаганді в текстових даних. Для доведення ефективності роботи засобів оцінювання ставлення пропагандиста до тексту зворотного психологічного впливу та точності безпосередньої оцінювання, проведено низку позитивних та негативних лінгвістичних експериментів. Результати доводять високу ефективність та точність, а наявна похибка спричинена використанням лише засобів конструктивного інформаційно-психологічного впливу учасниками експерименту. Похибка нівелюється у разі використання засобів в реальних умовах протидії деструктивній пропаганді, на що і розрахована сукупність комп’ютеризованих методів протидії інформаційній пропаганді в текстових даних.
There has been solved the actual problem of improving the effectiveness of assessing the propagandist’s attitude to the text of the reverse psychological influence, which narrowed the range of cases for applying linguistic experiment to a particular category of propagandist’s subjective semantic space and increased the accuracy of assessment in order to adjust further strategy of the information propaganda counteraction. At the same time, the procedure of informant’s computerized survey has been improved to increase the efficiency of further assessment. The approach of factor analysis was improved in order of increasing the accuracy of results interpretation. Methods of semantic integral and semantic differential were integrated on the base on semantic differential in order to narrow the range of cases for using linguistic experiment and to get the possibility of applying in the process of further adding semantic noise. Thus, the set of existing means for assessing the recipient’s attitude to the object, including the method of semantic integral, of semantic differential and the method of associative experiment was adapted to a specific type of linguistic experiment, namely the method of informant’s survey in context of using a computerized methods’ set of counteracting information propaganda in the form of textual data. To prove the effectiveness of the means for assessing the propagandist’s attitude to the text of the inverse psychological influence and the accuracy of direct assessment, a number of positive and negative linguistic experiments were conducted. The results prove high efficiency and accuracy, and the existing accuracy error of assessment is caused by using only means of constructive informational psychological influence by the participants of the experiment. The error is leveled out when using tools in real conditions to counteract destructive propaganda, which is what a set of computerized methods of counteracting information propaganda in textual data is designed for.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3048
ISSN: 1997-9266 (print)
1997-9274 (online)
DOI: 10.31649/1997-9266-2021-157-4-78-84
Issue: 4
First Page: 78
End Page: 84
Appears in Collections:Наукові публікації викладачів (ФІТІС)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.