Please use this identifier to cite or link to this item: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3319
Title: Формування професійної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням
Other Titles: Formation of professional competence of students in the process of learning Еnglish in a professional orientation
Authors: Усик, Людмила Миколаївна
Keywords: process of learning English.;professional orientation;diagnostics;foreign language professional competence;процес вивчення англійської мови;професійне спрямування;діагностика;іншомовна професійна компетентність
Issue Date: 2021
Publisher: Український педагогічний журнал
Abstract: У статті досліджено іншомовну професійну компетентність студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Розглянуто вітчизняний та європейський досвід діагностики іншомовної професійної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Детально проаналізовано професійну компетентність студентів. Важливим є оцінювання рівня професійної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Висвітлено теоретичні та методологічні аспекти діагностики іншомовної професійної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням.
This paper presents the foreign language professional competence of students in the process of learning English for professional purposes. Domestic and European experience of diagnostics of foreign language professional competence of students in the process of studying English for professional purposes is considered. The professional competence of students is analyzed in detail. It is important to assess the level of professional competence of students in the process of learning English in a professional direction. In this article we highlight the theoretical and methodological aspects of the diagnosis of foreign language professional competence of students in the process of learning English for professional purposes. We determined that the basis of effective teaching of foreign languages should be the interdisciplinary interaction of teachers and close relationship between the content and approaches to the teaching of general authentic, professional disciplines and disciplines “Foreign language of professional orientation”. Thanks to the interest in foreign languages in the present-day world, the attention of the scientific community has shifted from the study of the peculiarities of literary foreign language to the study of the language used in real communication of specialists in certain industries. The specificity of foreign language professional competence is determined by professional orientation. By studying professionally-oriented literature and receiving new information from it, students expand their professional competence. The discipline, being theoretical in form, contains a huge potential of knowledge that can expand the professional worldview of the future specialist and make a significant contribution to its formation as a skilled worker. Foreign language professional competence can be embodied in activities that include such language activities as obtaining information from the Internet, presentation of material, written and oral exchange of information (including e-mail), expression of opinion, discussion, etc.
URI: https://er.chdtu.edu.ua/handle/ChSTU/3319
ISSN: 411-1317 (print)
2411-7420 (online)
DOI: 10.32405/2411-1317-2021-3-51-57
Issue: 3
First Page: 51
End Page: 57
Appears in Collections:Навчальні видання (ФГТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2021_03_web.pdf2.74 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.